Rośnie sprzedaż mebli tapicerowanych

Rok pod znakiem pandemii, tak najkrócej podsumowują mijający 2020 w MP Nidzica. Ten trudny czas przełożył się m.in. na rekordowe wyniki sprzedaży mebli tapicerowanych. Jakie modele kanap najczęściej wybierali Polacy?

Autor: housemarket.pl 25 listopada 2020 16:05

Kończący się rok zmusił nas, by pozostać w domach na dłużej. Zaczęliśmy uważniej przyglądać się swoim mieszkaniom. Zrodziły się nowe potrzeby – wymagania dotyczące wnętrz nie zatrzymały się na konieczności estetycznego wyglądu, funkcjonalności, ale skoncentrowały się na personalizacji. Rozwiązania dopasowane idealnie do potrzeb mieszkańców w czasie, kiedy dom stał się miejscem pracy, zabawy, wypoczynku stały się priorytetem. Czy znalazło to odzwierciedlenie w produkcji i sprzedaży mebli tapicerowanych?

Najpierw 60 proc. spadek, potem 150 proc. normy

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Rok 2020 ze względu na pandemię i idące za nią obostrzenia był rokiem nietypowym, w którym trendy sprzedażowe znacząco różniły się w stosunku do lat poprzednich. Przed lockdownem liczba wpływających do MP Nidzica zamówień w miesiącach marzec - kwiecień 2020 zmalała o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast po ponownym otwarciu sklepów firma odnotowała nieoczekiwany wzrost zamówień mebli. Liczba nowych zleceń od maja do września br. sięgnęła niemal 150 proc. porównaniu do podobnego okresu 2019 roku. Obserwujemy, że nadal mimo możliwości zakupu kanapy przez internet klienci cenią sobie możliwość obejrzenia mebla w salonie, sprawdzenia, czy jest wygodny, dotknięcia materiału – mówi Malwina Popławska, główna menedżerka rodzinnej firmy z Mazur. Dodatkowo ludzie po prostu potrzebowali wyjść z domu i z pomysłem w głowie, jak zmienić swoje mieszkanie, trafiali do salonów meblowych.

Polacy wybierają praktycznie - trendy sprzedażowe 2020

To jakie meble tapicerowane w tym roku najczęściej wybierali Polacy? W skrócie można podsumować, że stawiali na meble nieduże, modułowe, praktyczne i piękne. Z najwyższego miejsca na podium od 2019 roku nie schodzi model Smart w układzie małego narożnika z szezlongiem lub otomaną. Ten zestaw składa się z brył modułowych, co daje wiele wariantów ustawienia nawet w niewielkich salonach. Dla zwiększenia komfortu w Smarcie zamontowano zagłówki z możliwością ustawienia optymalnego kąta. I to detal, który wraz z funkcją spania i pojemnikiem na pościel, najczęściej decyduje o wyborze i zakupie kanapy.

Funkcjonalność nie wyklucza piękna

Statystyki sprzedażowe MP Nidzica wskazują też na to, że nieustająco od ponad dwóch lat największą popularnością wśród tkanin obiciowych cieszą się miękkie, przyjemne w dotyku i eleganckie welury. Ale przez szarości we wszelkich odcieniach w tym roku zdecydowanie przebiły się także granat i butelkowa zieleń.

Elastyczność

To dla fabryki naprawdę trudny rok. Pełen zmian, wahań. Tylko elastyczne podejście do zarządzania zespołem i produkcją, umiejętność reagowania na sygnały z rynku spowodowały, że polski producent mebli tapicerowanych może mówić o stabilizacji i sukcesie. Fabryka pracowała normalnie do połowy marca. Potem, w obliczu epidemii produkcja została wstrzymana na dwa tygodnie. Wynikało to z troski o bezpieczeństwo nas wszystkich. Wiele niepokojących informacji pojawiających się w przestrzeni publicznej sprawiło, że obawialiśmy się o życie i zdrowie. Nie chcieliśmy ryzykować - mówi Malwina Popławska.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.