Ruszyła rejestracja dla sprzedawców w programie dofinansowania zakupu telewizora

Ruszyła rejestracja dla sprzedawców do rządowego programu dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego - podał w czwartek Wydział Promocji Polityki Cyfrowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ma to związek ze zmianą standardu nadawania.

Autor: PAP 10 marca 2022 12:01

Jak poinformował wydział, rejestracja skierowana jest do przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż urządzeń tj. dekoderów i telewizorów przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Od 9 marca 2022 r. przedsiębiorcy mogą złożyć na platformie GOV.pl wniosek online o rejestrację w rządowym programie dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego.

Jak podaje Wydział Promocji Polityki Cyfrowej KPRM, do programu może przystąpić przedsiębiorca, który sprzedaje odbiorniki cyfrowe, spełniające wymagania techniczne i eksploatacyjne, jest czynnym podatnikiem VAT lub jest zwolniony z podatku VAT, ma siedzibę na terytorium Polski, państwa członkowskiego UE lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wydział przypomniał, że program dofinansowania ma na celu wsparcie gospodarstw domowych w wymianie sprzętu na taki, który umożliwi im odbiór telewizji w nowym, lepszym standardzie DVB-T2/HEVC. Realizacja przyznanych świadczeń w programie dofinansowania będzie możliwa wyłącznie w sklepach internetowych i stacjonarnych przedsiębiorców, którzy zarejestrują się i przystąpią do programu.

Parlament Europejski i Rada zobowiązały państwa członkowskie UE do udostępnienia pasma 700 MHz (zakres 694-790 MHz) na potrzeby usług szerokopasmowych do 30 czerwca 2020 r. lub w uzasadnionych przypadkach najpóźniej do 30 czerwca 2022 r. Zmiana zakresu częstotliwości (470-694 MHz zamiast 470-790 MHz) umożliwi podniesienie standardu usług na wyższy poziom. W Polsce zmiana standardu nastąpić ma w czterech etapach: etap 1 - od 28 marca 2022 r.; etap 2 - od 25 kwietnia 2022 r.; etap 3 - od 23 maja 2022 r. oraz etap 4 - od 27 czerwca 2022 r.

W Polsce obowiązuje specjalna ustawa o wsparciu gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych z zakupem odbiornika cyfrowego, który umożliwi odbiór naziemnej telewizji cyfrowej w standardzie DVB-T2/HEVC. Dla części gospodarstw domowych zmiana standardu będzie się bowiem wiązać z koniecznością wymiany odbiornika telewizyjnego na nowszy lub doposażenia obecnie użytkowanego odbiornika w dekoder naziemnej telewizji cyfrowej.

Zgodnie z ustawą świadczenie dla jednego gospodarstwa domowego - w wysokości 100 zł - będzie przyznawane na wniosek składany przez osobę uprawnioną przy pomocy formularza elektronicznego udostępnionego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na stronie internetowej. Wniosek o przyznanie świadczenia będzie można także składać za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dokonywanie płatności za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia będzie możliwe do 31 grudnia 2022 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.