PARTNER PORTALU partner portalu

Rynek AGD opiera się pandemii

Choć pandemia Rok 2020 zmienił sytuację wielu branż. Wprowadzenie obostrzeń sanitarnych i zamknięcie większości sklepów stacjonarnych z dnia na dzień zatrzymały prawie całą sprzedaż. Niektórym branżom udało się jednak nie tylko odrobić straty, ale także odnotować duży wzrost przychodów. Mocne odbicie zanotował m.in rynek małego AGD.


Autor: housemarket.pl 21 kwietnia 2021 13:36

Szacuje się, że w 2020 roku konsumenci wydali na duże i małe AGD aż 13,6 mld zł, co stanowi 14 proc.  wzrost w stosunku do roku 2019, a sprzedaż samego małego AGD wzrosła o 8 proc. Należy też zaznaczyć, że rynek AGD jest szczególnie silnym sektorem polskiej gospodarki, który stale dynamicznie się rozwija – wartość inwestycji w skali roku to ponad miliard złotych.

Małe AGD wsparciem dla amatorów gotowania

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zamknięcie restauracji i barów sprawiło, że zmieniły się kulinarne przyzwyczajenia Polaków. Brak możliwości jedzenia poza domem wpłynął na konieczność samodzielnego gotowania. Coraz więcej osób eksperymentuje z nowymi przepisami i inwestuje znacznie więcej w sprzęt kuchenny. To właśnie on stanowi największą część rynku małego AGD w Polsce – szacuje się, że obejmuje aż 65 proc. wartości.

CZYTAJ TEŻ: RYNEK AGD ZYSKUJE 

– Do najczęściej kupowanych sprzętów małego AGD należą obecnie urządzenia służące do przygotowywania żywności. Dużą popularnością cieszą się m.in. blendery, wyciskarki do soków czy roboty kuchenne. Od ubiegłego roku obserwujemy też wzrost sprzedaży stosunkowo nowych dla konsumentów sprzętów, takich jak prasy do tłoczenia oleju, ozonatory powietrza, jonizatory czy dehydratory żywności. Zarówno rosnący popyt na sprzęty kuchenne, jak i na niszowe produkty sprawił, że rok 2020 przyniósł w naszym sklepie wzrost sprzedaży o 21 proc. w stosunku do 2019, co przełożyło się na zwiększenie wyniku aż o 31 proc. na koniec roku – mówi  Łukasz Malik, współwłaściciel sklepu mocsokow.pl.

Dużą rolę odegrał również rosnący trend zdrowego odżywiania i życia w duchu „zero waste”, zakładającego minimalizację produkowanych odpadów. Polacy nie tylko chcą jeść ekologicznie – zwracają też uwagę na wielofunkcyjność urządzeń.

– Dużym zainteresowaniem cieszą się urządzenia, które poza oczywistymi zastosowaniami, dają również inne możliwości. Zwłaszcza w trakcie pandemii klienci szukają sprzętu, będącego w stanie maksymalnie uprościć ich życie. Ze względu na ograniczone miejsce w kuchni chętniej wybieramy urządzenia wielofunkcyjne. Popularnym produktem stały się wyciskarki do soków, których można użyć również np. do robienia makaronów, a nawet chleba. Częściej zwracamy też uwagę na ilość generowanych odpadów i to, czy możemy je wykorzystać. Przykładowo, zaletą prasy do tłoczenia oleju z nasion jest nie tylko zdrowy, nierafinowany olej, ale również mąka, którą można łatwo zrobić z pozostałych wytłoczyn – wyjaśnia Łukasz Malik z Mocy Soków.

E-commerce rośnie w siłę

Choć pandemia COVID-19 okazała się dotkliwa dla handlu detalicznego, na aktualnej sytuacji zyskuje branża e-commerce. Przymus społecznej izolacji sprawił, że popyt na zakupy w Internecie wciąż rośnie. Obecnie gotowość kupowania produktów drogą cyfrową deklaruje ok. 16 milionów Polaków, czyli ponad połowa internautów[3]. Wpływ na popularność usługi ma łatwość złożenia zamówienia, dostępność 24/7 i szerokość oferty sklepu. Dodatkowym atutem jest dostawa produktów do domu. Pandemia stała się dla branży e-commerce szansą na pozyskanie nowej grupy klientów, dla której wygoda ma kluczowe znaczenie. Zakupy online są bowiem postrzegane nie tylko jako nieskomplikowane, ale również pozostawiające większą możliwość wyboru, niż kupowanie w sklepach stacjonarnych.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.