Rynek mieszkaniowy: zaczyna się wyścig z czasem

Na pierwotnym rynku nieruchomości znów stajemy przed wyzwaniem – uchronić branżę deweloperską przed widmem recesji, w której kryzys dostępności wartościowych gruntów jest kwestią trywialną – zaczyna się wyścig z czasem - zapowiada Paweł Rutkowski, dyrektor generalny Flathunters.

Autor: HouseMarket.pl 08 sierpnia 2016 11:28

Pierwotny rynek nieruchomości zanotował 5-procentowy wzrost sprzedaży mieszkań w porównaniu do I kwartału 2016 r. – wynika z kwartalnego raportu pt. „Rynek mieszkaniowy w Polsce” przygotowanego przez firmę REAS. Obserwowana od początku bieżącego roku hossa nadal trwa. Wskaźniki ekonomiczne, mające wpływ na oprocentowanie depozytów, wciąż utrzymują lokowanie zasobów finansowych w nieruchomości na pozycji lidera stawki rentowności w portfelu inwestycyjnym.

Eksperci REAS wskazują kilka zagrożeń, które w długofalowej perspektywie mogą znacząco wyhamować akceleracje na rynku pierwotnym. Są to między innymi prognozowany przez NBP wzrost inflacji, który przełoży się na oprocentowanie depozytów i kredytów, a tym samym na samą opłacalność inwestowania w nieruchomości. Znaczący wpływ na przyszłą sytuację na rynku ma także zmiana polityki mieszkaniowej oraz plany rozwiązań systemowych dotyczących frankowiczów. Gospodarcze zawirowania w regionie Unii Europejskiej oraz w samej Polsce skłaniają do refleksji, że trwająca hossa to idealny moment dla deweloperów, aby w sprzyjających warunkach wdrożyć i przetestować nową strategię działań w ramach zewnętrznego kanału sprzedaży. Panujące od kilku lat ożywienie po wielkim kryzysie ekonomicznym skutkuje wprowadzeniem do obiegu dużej liczby mieszkań, które już niedługo mogą mieć problem ze znalezieniem nabywców. Zasady rynku ewoluowały z walki o mieszkanie na walkę o klienta. Panujący jeszcze stabilny wzrost popytu należy dobrze wykorzystać, strategicznie podnosząc efektywność procesu sprzedaży.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Widmo recesji wisi nad branżą deweloperską?

W optymalnym dotarciu do klienta może pomóc sprawdzony partner – operator zewnętrznego kanału sprzedaży, tworzący przestrzeń dla zaangażowanych w pracę i nie blokowanych przez archaiczny system zgłoszeń klienta pośredników. Odpowiednio administrowany kanał będzie stanowił dla dewelopera „drugą nogę”, dzięki której dynamicznie wkroczy w niepewny okres nadchodzących zmian. Na pierwotnym rynku nieruchomości znów stajemy przed wyzwaniem – uchronić branżę deweloperską przed widmem recesji, w której kryzys dostępności wartościowych gruntów jest kwestią trywialną – zaczyna się wyścig z czasem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.