Rynek wyposażenia mieszkań a lock down. Tak wygląda sytuacja

- Domy stały się naszym jedynym środowiskiem, w którym przebywaliśmy, dlatego postanowiliśmy stworzyć miejsca, w których będziemy czuć się komfortowo i bezpiecznie. Do tej pory dla wielu osób ważniejszy był nowoczesny samochód niż wygodna i duża kanapa. W momencie wprowadzenia kwarantanny okazało się, że wyposażenie wnętrz odgrywa jednak bardziej istotną rolę w naszym życiu - dodaje Jakub Wallner.

Jakie wnętrza lubią Polacy?

Od kilku sezonów zauważalny był wśród Polaków silny trend nawiązujący do urządzania pomieszczeń w stylu skandynawskim. Polskie wnętrza stawiały na zachowawczą biel i szarości. Jednak coraz więcej osób zdecydowanych jest na wprowadzenie zmian kolorystycznych w swoich domach i mieszkaniach.

- Wśród klientów Domar zauważyliśmy trend zmierzający ku stawianiu na mocne kolory, takie jak niebieski, zielony, żółty czy ceglany. Wynika to z chęci doenergetyzowania wnętrz poprzez dodanie nowych barw oraz naturalnych dodatków typu kamień czy drewno. Te trendy w kolejnych latach będą się mocno rozwijać i pogłębiać, dlatego myślę, że kolejny rok w polskiej branży wnętrzarskiej będzie coraz bardziej nawiązywał do trendów z zachodu. Nasi klienci mają wizję i odwagę w aranżowaniu swoich wnętrz. Zarówno młode, jak i starsze pokolenia zaczynają inaczej patrzeć na możliwości współczesnego rynku. Starają się odchodzić od panujących trendów i katalogowych aranżacji, poszukując we wnętrzach własnego „Ja” - prognozuje Sylwia Gulewicz-Wysocka.

Patrząc w przyszłość

Wiele branż ucierpiało na wydarzeniach związanych z pandemią koronawirusa, ponieważ klienci wycofali się z części decyzji inwestycyjnych w pierwszych miesiącach lockdownu. Jednak od jakiegoś czasu można zauważyć wzmożony ruch zakupowy wśród Polaków.

- Biorąc pod uwagę okres ostatnich 2-3 miesięcy, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wartością transakcji przeprowadzonych w Galerii Wnętrz Domar. Te wyniki oznaczają, że mamy teraz do czynienia z bardziej zdecydowanym klientem, który przychodzi po konkretny produkt z myślą o jego zakupie - analizuje Jakub Wallner.

Polska branża wnętrzarska jest bardzo silna. Nasi najemcy – przedstawiciele branży meblarskiej, jak i firmy oferujące elementy wykończenia wnętrz takie jak oświetlenie, podłogi, kominki, tekstylia czy artykuły łazienkowe cały czas się rozwijają i poszerzają swoją ofertę o wysokojakościowe rozwiązania. Zarówno my, jak i nasi najemcy na cały rynek wyposażenia wnętrz patrzymy z pozytywnym nastawieniem i nadzieją, że przyszły rok będzie tylko lepszy. A na razie robimy wszystko, aby nasz klient mógł zrobić zakupy w sposób bezpieczny.

Rynek wnętrzarski, pomimo początkowych problemów związanych z lockdownem, odradza się. Ostatnie miesiące zweryfikowały potrzeby zakupowe Polaków, a także wpłynęły na wprowadzenie zmian organizacyjnych w wielu firmach oferujących wyposażenie wnętrz. Jak jednak zauważają przedstawiciele galerii, pewne zmiany były nieuniknione i pozwoliły nam na nowo spojrzeć na nasze wnętrza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.