Single podbijają rynek mieszkaniowy

Single to duża i ważna grupa konsumentów, również na rynku nieruchomości. Potwierdzają to dane sprzedażowe spółki Euro Styl z Grupy Dom Development. Udział singli wśród wszystkich klientów kupujących mieszkania wyraźnie wzrósł na przestrzeni ostatnich lat, a w ubiegłym roku wyniósł blisko 40 proc.

Autor: housemarket.pl 19 lutego 2022 09:11

  • Single stanowią istotną grupę klientów na rynku mieszkaniowym.
  • Single to najczęściej pracujący zawodowo młodzi ludzie między 26-38 rokiem życia.
  • Single wybierają do zamieszkania lokalizacje dobrze skomunikowane z centrum miasta.

Sypialnia nie dla singla

Single stanowią istotną grupę klientów Euro Stylu i na przestrzeni lat wyraźnie rosnącą w siłę.

- W ubiegłym roku sprzedaliśmy łącznie 1263 mieszkania. Z tego ponad 480 kupili single, co stanowi ponad 38 proc. łącznej sprzedaży. Jeszcze 5 lat temu udział ten był wyraźnie mniejszy. „Nasi single” to najczęściej pracujący zawodowo młodzi ludzie między 26-38 rokiem życia. Mają jasno określone oczekiwania dotyczące lokalizacji, zwracają uwagę na design budynku, a także na usługowe otoczenie miejsca zamieszkania - mówi Natalia Malińska, doradca klienta w firmie Euro Styl.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

CZYTAJ TEŻ: WROCŁAWIANIE STAWIAJĄ NA DWA POKOJE 

Single wybierają do zamieszkania lokalizacje dobrze skomunikowane z centrum miasta, gdzie koncentruje się życie kulturalno-rozrywkowe – chcą mieć do niego łatwy dostęp. Dużą uwagę zwracają też na ofertę usług na osiedlu i w jego bezpośrednim otoczeniu – bliskość obiektów rekreacyjno-sportowych, restauracji, barów, sklepów to ważny atut przy wyborze. Może to być spokojne miejsce, ale nie chcą „mieszkać w sypialni”, potrzebują też bogatego zaplecza.

Częściej zwracają uwagę na detale – wygląd klatki schodowej czy elewacji ma duże znaczenie, większe czasami, niż sama funkcjonalność, która jest bardzo istotna dla rodzin. Prestiż lokalizacji i samego osiedla to dodatkowe punkty – pierwsze wrażenie jest ważne, liczy się też miejsce postojowe. Single lubią też otwartą, niczym nie zakłóconą przestrzeń, nie lubią ani hałasu, ani zamknięcia.

Im bliżej centrum, tym większy metraż

Single, klienci Euro Stylu, to zazwyczaj osoby przed „czterdziestką”, pracujące zawodowo i optymistycznie patrzące w przyszłość. Najczęściej kupują mieszkania dwupokojowe o powierzchni od 35 do 45 m kw. – zależy to oczywiście od zasobności portfela i indywidualnych preferencji. Co ciekawe, im bardziej zbliżają się swoim wyborem do centrum, tym metraż ten się zwiększa, inaczej niż ma to miejsce w przypadku rodzin. Po części może być to spowodowane dużą konkurencją – w topowych, śródmiejskich lokalizacjach, takich jak inwestycja Perspektywa czy DOKI Living, kawalerki i mniejsze mieszkania są interesującym produktem dla inwestorów indywidualnych. Single w tych inwestycjach kupują więc lokale o powierzchni nawet ponad 50 mkw.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych