Sprzedaż mieszkania wyspecjalizowanej firmie. O tym trzeba pamiętać

Sprzedaż mieszkania na własną rękę bądź za pośrednictwem biura nieruchomości może być bardzo czasochłonne. Rozwiązaniem może być sprzedaż nieruchomości wyspecjalizowanej firmie. W Stanach Zjednoczonych jest to już bardzo popularna usługa, w Polsce natomiast niewiele osób wie o takiej możliwości.

Autor: housemarket.pl 19 lipca 2021 14:50

Decyzja o samodzielnej sprzedaży mieszkania, często wynika z chęci zaoszczędzenia. Wbrew pozorom, osiągnięcie tego celu, nie będzie łatwe. Podczas zbycia nieruchomości wymagana jest znajomość wielu przepisów prawa. W przeciwnym razie można paść ofiarą nieuczciwego kupującego. Problemy mogą pojawić się podczas określenia ceny, przy wyborze skutecznych kanałów promocji, ale też podczas negocjacji. Proces sprzedaży z pewnością będzie długotrwały, co generuje koszty związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości. Często jest tak, że osoby, które mają problem z samodzielną sprzedażą, finalnie decydują się na pomoc pośrednika nieruchomości, a to wiąże się z ponoszeniem kolejnych kosztów.

Biuro nieruchomości zażąda prowizji

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Teoretycznie, sprzedaż nieruchomości przez agencję wydaje się najrozsądniejszym rozwiązaniem. W praktyce wiele zależy od tego, na jakiego brokera trafi sprzedający. Od kiedy w Polsce nie są obowiązkowe licencje, agentem nieruchomości może zostać dosłownie każdy. Nie ma żadnej gwarancji, że taka osoba profesjonalnie zajmie się sprawą. Jeśli sprzedający nie zdecyduje się na podpisanie umowy na wyłączność, może okazać się, że oferta nie będzie efektywnie promowana. Nawet jeśli uda się sprzedać nieruchomość, należy zapłacić pośrednikowi wynagrodzenie – w formie prowizji. Średnio wynosi ona 3 proc. ceny transakcyjnej. W przypadku zbycia mieszkania za 300 tys. zł, trzeba przeznaczyć na wynagrodzenie aż 9 tys. zł.

Zakup„od ręki”?

Innym sposobem, do którego przekonuje się coraz więcej osób, jest sprzedaż mieszkania nie osobie indywidualnej, a prywatnej firmie. W Polsce, na wzór Stanów Zjednoczonych, prosperują wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, które dzięki zgromadzonemu kapitałowi, są w stanie niemal natychmiast kupić każdy lokal.

- Zdarza się, że właściciel wpadł w spiralę długów lub z innych powodów potrzebuje szybkiego zastrzyku gotówki, na przykład na wykończenie nowego domu. Wtedy rozsądnym rozwiązaniem jest wybór firmy, która natychmiast takie mieszkanie kupi. W naszej firmie kupujemy również nieruchomości obarczone trudną sytuacją prawną czy złym stanem technicznym. Umawiamy się na podpisanie aktu notarialnego, najszybciej jak jest to możliwe. Tego samego dnia, w którym przenosimy własność nieruchomości, strona sprzedająca dostaje gotówkę do ręki. Taka procedura rozwiązuje wiele problemów, z którymi borykają się sprzedający. Poza tym jest to całkowicie bezpieczny sposób transakcji, przy załatwianiu niezbędnych formalności oferujemy pomoc profesjonalnych i uczciwych doradców, a jeśli oferta nie satysfakcjonuje klienta, może z niej zrezygnować – wyjaśnia Krzysztof Gąsiorowski z portalu imieszkanie.pl.

Porównując sposoby sprzedaży nieruchomości, bezkonkurencyjna okazuje się ta na rzecz wyspecjalizowanej firmy. Cechuje ją szybkość w przeprowadzeniu transakcji oraz brak jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Profesjonaliści nie pobierają żadnej prowizji, a nawet biorą na siebie koszty okołosprzedażowe, w tym notarialne.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.