Sprzedaż off-market. Jakie daje korzyści?

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się w Polsce sprzedaż off-market, a więc oferowanie nieruchomości z najwyższej półki wyłącznie wybranym klientom bez upubliczniania ich w Internecie. W ten sposób sprzedawanych jest obecnie coraz więcej najdroższych apartamentów i rezydencji w kraju.

Autor: Housemarket.pl 25 października 2021 08:07

Na czym dokładnie polega sprzedaż off-market i kiedy przynosi największe korzyści?

Od kilku lat mamy bardzo dobrą koniunkturę na rynku nieruchomości w Polsce. Ceny rosną, a deweloperzy sprzedają rekordowe ilości mieszkań. Na rynku jest dużo pieniądza uwolnionego z lokat bankowych, które przestały przynosić zysk. Ludzie lokują środki w nieruchomości, aby najlepiej zabezpieczyć ich wartość przed rosnącą inflacją. Dynamika sprzedaży jest bardzo wysoka. Niemniej jednak, jak wynika z obserwacji doradców nieruchomości, którzy obsługują najzamożniejszych klientów, większość z nich kupuje nieruchomości na własne potrzeby, a nie w celach inwestycyjnych. Mimo tak dużej aktywności deweloperów, ofert na rynku premium wcale nie przybywa tak dużo. Podobnie jest na rynku wtórnym, gdzie podaż luksusowych ofert jest bardzo ograniczona. To stawia przed kupującymi poważne wyzwanie, a przed sprzedającymi otwiera ogromne możliwości.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Luksus rządzi się swoimi prawami

Przy tak dużym zainteresowaniu ze strony klientów wydawałoby się oczywiste, że opublikowanie oferty i przyciągnięcie największej ilości zainteresowanych jest najlepszą strategią. Sprawdza się to idealnie na rynku popularnym, gdzie kupujący śledzą portale i błyskawicznie reagują. Na rynku premium sytuacja wygląda inaczej. Klienci premium rzadko samodzielnie szukają ofert i równie rzadko poświęcają swój czas na przeglądanie portali. Sama obecność danej oferty na portalach z masą innych ofert sprawia, że traci ona na swojej atrakcyjności. Tym, co przyciąga uwagę zamożnych klientów to niedostępność. Szukają tego, czego nie może mieć każdy. Najlepiej się czują wtedy, kiedy ktoś oferuje coś wyłącznie im. Tym co najbardziej do nich przemawia to telefon od zaufanego doradcy nieruchomości z informacją, że właśnie ma dla niego ofertę off-market. Nieruchomość, która jeszcze nie jest wystawiona do publicznej sprzedaży z unikalną możliwością zobaczenia jej przed innymi.

W zamian za taką możliwość są gotowi podejmować decyzje szybciej i rzadziej negocjują cenę. Jak relacjonuje Maria Góralczyk, Partner Lions Estate i ulubiony doradca zamożnych klientów

- Nic nie wzbudza zainteresowania tak, jak niedostępność. Nic nie wywołuje takich emocji, jak unikalna szansa zdobycia czegoś, czego nie mogą mieć inni.

 Unikalność i dyskrecja w cenie

To sprawia, że na rynku nieruchomości premium rośnie zapotrzebowanie na wysokiej klasy usługi sprzedaży off-market. Właściciele luksusowych nieruchomości są coraz bardziej świadomi i coraz częściej szukają biur nieruchomości, które specjalizują się w obsłudze zamożnych klientów. Sprzedaż off-market daje unikalne możliwości rozbudzenia zainteresowania odpowiednich klientów, bez ryzyka dewaluacji wartości oferty poprzez opublikowanie jej na popularnych portalach. Praca z jednym doradcą, który koordynuje cały proces pozwala również na zachowanie dyskrecji i daje większe poczucie bezpieczeństwa. Biura nieruchomości, które posiadają kompetencje do sprzedaży off-market mają obecnie mnóstwo pracy.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych