Tak Polacy przepłacają za mieszkania

Drogie mieszkania - jak nie przepłacać? W obliczu trwającego od kilku lat boomu na rynku nieruchomości, zapewne większość Polaków stanęła lub w najbliższym czasie stanie przed tego typu pytaniem. Z danych serwisu tabelaofert.pl wynika, że w przypadku wielu ofert rynkowych Polacy płacą za niepotrzebną przestrzeń. Eksperci portalu z nieruchomościami podpowiadają jak w prosty sposób można to zweryfikować, w pełni wykorzystując i ciesząc się metrażem nowego lokalu.

Autor: housemarket.pl 27 stycznia 2022 13:15

- O najbardziej efektywnie wykorzystanej powierzchni mieszkania możemy mówić wtedy, gdy powierzchnie komunikacyjne takie jak hall, korytarz czy przedsionek stanowią jak najmniejszy udział w całkowitej wielkości nieruchomości. Niestety, często architekci chcąc wybudować jak najwięcej powierzchni tworzą tzw. mieszkania wynikowe, gdzie warunki architektoniczne wymuszają stosunkowo dużą powierzchnię komunikacyjną, za którą płacimy tak samo jak za każdy metr kwadratowy mieszkania - wyjaśnia Robert Chojnacki, ekspert rynku nieruchomości, założyciel serwisu tabelaofert.pl.

CZYTA TEŻ: KUPNO MIESZKANIA W CZASACH PANDEMII - CZY TO DOBRY POMYSŁ? 

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak się okazuje wiele osób szukając wymarzonego „M” nie zwraca uwagi na ten jeden lecz bardzo istotny szczegół. Chodzi o tak zwany współczynnik efektywności mieszkań, który jest dla potencjalnych nabywców informacją o tym, jaki procent danego lokalu stanowi udział ciągów komunikacyjnych.

- Oczywistym jest, że korytarze w mieszkaniu czteropokojowym będą większe niż w lokalu dwupokojowym, żeby więc ocenić jaka jest efektywność układu danego lokalu najlepiej porównywać procentowy udział ciągów komunikacyjnych. Warto to zrobić, bo może okazać się że warto kupić teoretycznie nieco droższe mieszkanie, ale za to bardziej funkcjonalne – dodaje Robert Chojnacki.

Przeglądając skrupulatnie większość ofert nieruchomości dostępnych na rynku, również bardzo trudno natrafić na tego typu informacje. Mając to na uwadze, analitycy serwisu tablaofert.pl wprowadzili do swojej oferty precyzyjną analizę zalet układu komunikacji, która dodatkowo porównuje dane mieszkanie na tle podobnych ofert z wybranej okolicy.

- Wprowadziliśmy nowe narzędzie, którego do tej pory nie używał żaden z serwisów z nieruchomościami. Chodzi przecież o komfort życia naszych klientów. Porównywanie i analiza układu komunikacji pomoże też samym architektom oraz deweloperom. Ich inwestycje trafiają do nas bardzo często we wstępnej fazie projektu, na długo przed rozpoczęciem budowy. Dzięki bogatej bazie danych możemy porównać daną inwestycję z podobnymi w okolicy i pomóc wprowadzić niezbędne korekty, by mieszkania cieszyły się wysoką popularnością, a także spełniały oczekiwania potencjalnych nabywców - podkreśla Maciej Dymkowski, prezes zarządzający serwisem tabelaofert.pl.

To jednak nie jedyna nowość, którą wprowadził dla użytkowników portal na 20-lecie swojej działalności, stawiając przy tym mocno na rozwiązania technologiczne, które do tej pory nie były dostępne na polskim rynku. Od stycznia tego roku klienci szukając wymarzonego mieszkania lub domu mogą z łatwością sprawdzić i porównać m.in. poziom nasłonecznienia poszczególnych lokali i ich pomieszczeń, obejrzeć nieistniejący jeszcze budynek w bryle 3D czy zobaczyć planowaną lokalizację nowej inwestycji oraz jej bliższe i dalsze otoczenie na mapie Open Street.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.