PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Tak wygląda sytuacja polskiej branży wnętrzarskiej

Wybuch epidemii koronawirusa sprawił, że wielu z nas znalazło się w  trudnej i nie do końca przewidywalnej sytuacji. Jak w czasach izolacji funkcjonuje polska branża wnętrzarska i architektoniczna? Z jakimi wyzwaniami musi się mierzyć?

Autor: housemarket.pl 30 marca 2020 15:39

Z powodu epidemii, wiele polskich firm oraz pracowni architektonicznych, było zmuszone zmienić sposób funkcjonowania i styl pracy. Showroomy oraz biura zostały zamknięte, kontakt z pracownikami, klientami i partnerami przeniósł się do sieci, a praca odbywa się zdalnie. W obliczu tych nagłych zmian, wiele przedsiębiorców i pracowni projektowych czuje potrzebę podzielenia się swoimi obserwacjami aby wzajemnie wspierać środowisko związane z architekturą wnętrz.

Z jakich narzędzi korzysta się teraz najchętniej? Co jest największym wyzwaniem? Jaka była reakcja inwestorów na wprowadzenie stanu epidemii? Jakie mechanizmy należy wdrożyć, by umożliwić wszystkim szybki „restart” i pomóc utrzymać płynność finansową? Zadaliśmy te pytania przedstawicielom polskich firm związanych z branżą wnętrzarską oraz architektom.

Producenci i dystrybutorzy: musimy być cierpliwi 

Właściciele showroomów z wyposażeniem wnętrz w trybie natychmiastowym zostali zmuszeni do korzystania z narzędzi do sprzedaży online. Część klientów nie jest na to jeszcze gotowa, bo produkty takie jak zasłony, tapety czy parkiety, zwykle wymagają podczas zakupu bezpośredniej konsultacji, która możliwa jest podczas spotkania na żywo. Nie oznacza to jednak zawieszenia działalności. Przedstawiciele salonów uzbrajają się w cierpliwość i udzielają konsultacji online lub telefonicznie. Widzą też dużą potrzebę wspierania polskich marek - zakup mebli, oświetlenie, czy dodatków wyprodukowanych w kraju, pozwoli wesprzeć gospodarkę zagrożoną kryzysem.

Wsparcie i solidarność 

- W 9design niezwłocznie wprowadziliśmy zmiany w trybie pracy i sposobie zarządzania, by zapewnić naszym pracownikom i klientom maksymalne bezpieczeństwo oraz komfort pracy czy dokonywania zakupów. Doradcy klienta wykonują setki telefonów dziennie, odbywają wideokonferencje z architektami pełniąc funkcję ich personalnych asystentów. Obecnie jeszcze mocniej koncentrujemy się na działaniach zorientowanych na architektów i architektów wnętrz, by pomóc im nie tylko doraźnie, ale także długofalowo, również za pomocą dedykowanej im platformy współpracy dostępnej na stronie sklepu. Sytuacja związana z zamknięciem granic kraju fizycznie uniemożliwia import produktów od zagranicznych marek, zwłaszcza włoskich producentów, którzy stanowią sporą część oferty 9design. W naszych magazynach wciąż są dostępne ikony designu, które pozostają w sprzedaży, ale z wiadomych względów jedynie w limitowanych ilościach pozostałych na stocku. Jako polski przedsiębiorca, muszę zaznaczyć, że w moim odczuciu, przetrwanie rodzimych producentów i usługodawców, leży teraz we wzajemnym wsparciu i solidarności całego rynku w działaniu na wzajemną korzyść. Planujemy włączyć w nasze plany komunikacji i sprzedaży idee akcji #wspierampolskieprodukty. Chcemy, by działania 9design wspomogły projektantów, wykonawców i marki z całego kraju zebrane w naszej ofercie, abyśmy wszyscy mogli przetrwać ten trudny czas. W najbliższych miesiącach, jako przedsiębiorcy, twórcy, projektanci i architekci będziemy potrzebować wzajemnej pomocy bardziej niż kiedykolwiek - mówi Anna Dobrzycka, właścicielka 9Design.

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.