PARTNER PORTALU partner portalu

Tauron Ciepło zwiększyła liczbę klientów korzystających z obsługi elektronicznej

Blisko czterokrotnie wzrosła w ub. roku liczba klientów spółki Tauron Ciepło, korzystających z kanałów obsługi elektronicznej. Klienci coraz częściej decydują się na e-fakturę oraz na załatwianie swoich spraw za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta - poinformowała we wtorek spółka.

Autor: PAP 09 lutego 2021 13:35

"Pandemia koronawirusa przyspieszyła cyfrową rewolucję w energetyce i ciepłownictwie. Wiosną musieliśmy szybko przystosować się do bezprecedensowej sytuacji związanej z ograniczeniem kontaktów bezpośrednich z klientami. Dynamicznie rosnąca liczba klientów korzystających ze zdalnych form kontaktu pokazuje, że taka forma załatwiania spraw została przez nich doceniona" - powiedziała rzeczniczka Tauron Ciepło Małgorzata Kuś, cytowana we wtorkowym komunikacie Taurona.

W połowie marca ub. roku, gdy rozpoczynała się pandemia COVID-19, spółka ograniczyła pracę stacjonarną i bezpośrednią obsługę klientów, wzmacniając jednocześnie elektroniczny kanał kontaktu oraz infolinię. Ponadto odbiorcy ciepła sieciowego mogą korzystać z e-faktury i otrzymują cykliczne newslettery informacyjne.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W minionym roku liczba klientów korzystających z platformy elektronicznego Biura Obsługi Klienta wzrosła - jak wyliczyli przedstawiciele firmy - o ok. 200 proc. Korzystając z tej formy kontaktu można m.in. sprawdzić saldo konta i zawarte umowy, podać online odczyt licznika, monitorować na bieżąco zużycie ciepła lub sprawdzić wskazania dobowe temperatur zewnętrznych - pomaga to w zarządzaniu zasobami mieszkaniowymi wspólnoty czy spółdzielni.

Na platformie eBOK Ciepło na bieżąco pojawiają się też informacje o ewentualnych planowanych przerwach w dostawach ciepła. Klienci, którzy wyrażą zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych, zyskują dostęp do nich w formacie pdf, a także otrzymują informacje o kwocie do zapłaty i terminie płatności.

Tauron Ciepło jest największym dostawcą ciepła sieciowego w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej i jedną z największych spółek ciepłowniczych w Polsce. Do spółki należą zakłady w Katowicach, Tychach i Bielsku-Białej oraz tzw. Obszar Ciepłowni Lokalnych.

Łączna zainstalowana moc cieplna tych zakładów, pochodząca w większości ze źródeł kogeneracyjnych, sięga blisko 1,2 tys. megawatów, zaś całkowita wartość zamówionej mocy przekracza 2,1 tys. megawatów. Spółka ma ok. tysiąc km sieci ciepłowniczych, dostarczając ciepło do 250 tys. gospodarstw domowych, czyli ok. 800 tys. mieszkańców.

W 2020 r. Tauron Ciepło zrealizował inwestycje umożliwiające przyłączenie nowych odbiorców wykorzystujących łącznie ok. 30 megawatów mocy cieplnej, co w przybliżeniu odpowiada przyłączeniu np. 10 tys. mieszkań. Spółka obsługuje łącznie prawie 4 tys. klientów (spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe itp.), ogrzewając blisko 9 tys. budynków w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej.

W ostatnich miesiącach Grupa Tauron prowadziła rozmowy na temat potencjalnej sprzedaży spółki Tauron Ciepło na rzecz Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. W końcu stycznia gazowa spółka odstąpiła jednak od negocjacji, a Tauron zadeklarował dalsze analizy dotyczące przyszłości swojej spółki ciepłowniczej - możliwa jest zarówno kolejna próba jej sprzedaży, jak i pozostawienie firmy w Grupie Tauron.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.