Tomasz Karpiel, Angel Poland Group: zakontraktowaliśmy sprzedaż na poziomie 130 milionów

Rok 2020 był wymagający także dla deweloperów. Tomasz Karpiel, dyrektor operacyjny Angel Poland Group zapewnia, że segment rynku premium rządzi się nieco innymi prawami, a silne firmy działające w tym sektorze wyjdą z zawirowań związanych z pandemią obronną ręką.

Autor: housemarket.pl 17 lutego 2021 08:57

Jak oceniają Państwo rok 2020, który bez wątpienia był wymagający?

Angel Poland Group korzysta przy realizacji przedsięwzięć deweloperskich tylko i wyłącznie z własnego kapitału oraz kredytów bankowych. Kiedy rozpoczynamy inwestycję, mamy już zapewnione stuprocentowe finansowanie. Posiadamy do dyspozycji linie kredytowe - aktualnie na poziomie 200 mln zł. Ponadto, pozyskaliśmy finansowanie bankowe na realizację wieloetapowej inwestycji Angel Green w Krakowie. Nie budujemy za pieniądze klientów. Ich wpłaty trafiają na zamknięte rachunki powiernicze prowadzone przez największe banki (obecnie mBank oraz Pekao). Klienci są więc w pełni chronieni.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Co więcej, w trudnych czasach wiele osób traktuje inwestycję w mieszkanie jako naturalny ruch finansowy dający poczucie stabilizacji. Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych w 2020 roku. W Krakowie i we Wrocławiu w minionych dwunastu miesiącach zakontraktowaliśmy sprzedaż na poziomie 130 milionów złotych.

Pandemia na wielu firmach wymusiła „przeniesienie” części sprzedaży do Internetu. Jak poradzili Państwo sobie z tym wyzwaniem? 

Dla nas nie była to nowość. Od dawna oferujemy naszym klientom dokonywanie transakcji stacjonarnie lub poprzez sieć. Obydwie formy są równie popularne, a wybór sposobu zakupu mieszkania jest uwarunkowany przede wszystkim wygodą klienta. Można więc powiedzieć, że specyfika rynku nieruchomości luksusowych na długo przed pandemią wymogła na nas dostosowanie całego procesu sprzedaży tak, by mógł się on odbywać zdalnie. Co ciekawe, wielokrotnie sprzedawaliśmy apartamenty za pośrednictwem wideokonferencji. Do umowy rezerwacyjnej taka forma prezentacji jest w zupełności wystarczająca. Niejednokrotnie zdarza się, iż naszych klientów poznajemy osobiście dopiero u notariusza przy podpisaniu umowy przenoszącej własność. Często też transakcje nabywcy przeprowadzają za pośrednictwem swoich pełnomocników, co wyłącza konieczność ich wizyt w naszych biurach sprzedaży.

Czy w roku 2020 udało się spełnić wszystkie zamierzenia?

Cieszymy się z tego, że niezależnie od okoliczności zrealizowaliśmy zamierzone cele biznesowe. Nasz model finansowania inwestycji pozwolił nam zachować spokój. Nie jesteśmy uzależnieni od wpłat klientów i tym samym mogliśmy sobie pozwolić sobie na okresowe spowolnienie sprzedaży w początkowej fazie lockdownu, bez wpływy na naszą płynność finansową. W realizacji w 2020 mieliśmy ponad 500 mieszkań o podwyższonym standardzie oraz luksusowych apartamentów. Nie emitujemy obligacji, mamy jeden z najniższych wskaźników zadłużenia na rynku. Nasze aktywa to ponad 550 mln złotych, a kapitały własne ponad 250 mln zł. Klienci, którzy kupili lub zamierzają kupić nieruchomości w naszych obiektach mieszkaniowych, mogą spać spokojnie.

Uruchomili Państwo nowa inwestycję Angel Green. Jak została przyjęta przez klientów? 

Jeśli chodzi o projekt Angel Green, to sprzedaliśmy już ponad 30 proc. wszystkich mieszkań. Angel Green znajduje się w samym sercu Krakowa, u zbiegu ulic Prądnickiej i Doktora Twardego, gdzie nowoczesna urbanistyka spotyka się z zielenią. To obustronne zwycięstwo; mieszkanie blisko centrum miasta i jednocześnie blisko natury.

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.