Tradycyjne osiedla przechodzą do przeszłości

Inwestorzy nie odgradzają się już od sąsiadów. W ramach zrównoważonego sąsiedztwa wychodzą do nich i wspólnie tworzą lepsze dzielnice. Zrewitalizowane budynki, rozwiązania ekologiczne, a nawet budowa galerii handlowej – to przykłady efektów takiej działalności.

Autor: HouseMarket.pl 03 lutego 2016 13:24

Ciekawym przykładem współczesnego zaangażowania inwestorów, jest model biznesowy oparty na światowym trendzie zrównoważonego sąsiedztwa. - Taki deweloper tworząc osiedle, aktywnie wykracza poza swoją inwestycję i działa z korzyścią dla całej dzielnicy, a nawet miasta. Wszystko po to, by w sąsiedztwie nie było barier, mieszkańcy mieli poczucie przynależności i silnie identyfikowali się z miejscem zamieszkania – tłumaczy Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development.

Trend zrównoważonego sąsiedztwa

Tego typu zachowanie można zaobserwować na przykład we Wrocławiu, gdzie deweloper RED Real Estate Development zaangażował się w projekt rewitalizacji Przedmieścia Oławskiego zaplanowany przez urząd miasta. Realizując Nową Papiernię przy ul. Kościuszki (lofty w oryginalnej przestrzeni poprzemysłowej), inwestor rewitalizuje budynki przemysłowe, ale również angażuje się w uporządkowanie terenu w całym kwartale między ulicami Kościuszki, Prądzyńskiego, Pułaskiego oraz Komuny Paryskiej.

– Chcemy poprawić warunki życia nie tylko dla mieszkańców naszego osiedla, ale również dla mieszkańców całej dzielnicy. Zależy nam na tym, by Przedmieście Oławskie odzyskało swój blask i stało się nową wizytówką Wrocławia – mówi Ewa Piechota, marketing manager Nowej Papierni.

Trend convenience store

Co może zrobić deweloper, aby przyciągnąć klientów na osiedle, które ma słabo rozwiniętą infrastrukturę? Na poznańskim Dębcu inwestor poszedł o krok dalej niż wszyscy – od początku do końca wybudował galerię handlową w bezpośrednim sąsiedztwie swojego osiedla.

- Dębiec to dynamicznie rozwijająca się dzielnica, wybierana jako miejsce zamieszkania przez rodziny z dziećmi, młode małżeństwa, ale też seniorów czy studentów. Zanim się tu pojawiliśmy, brakowało infrastruktury usługowej. Dlatego postanowiliśmy wybudować osiedlową galerię handlową, która dobrze posłuży tak wielu grupom społecznym – mówi Roma Peczyńska, marketing manager Red Parku.

Jest to galeria convenience store, co oznacza, że liczy się tu przede wszystkim wygoda codziennych zakupów. - Galeria Dębiec pozwala zrobić szybkie zakupy każdego dnia, nie tracąc czasu na wielogodzinne wędrówki po sklepach, jak to bywa w przypadku wielkopowierzchniowych obiektów handlowych – dodaje Roma Peczyńska.

Klienci mają tutaj do dyspozycji między innymi supermarket, drogerię, restauracje, kawiarnie, kwiaciarnię, całodobową siłownię i najnowocześniejszy Kinder Park.

Trend ekologii w segmencie popularnym

Rozwiązania ekologiczne przestają być cechą charakterystyczną inwestycji premium – z coraz większą odwagą wkraczają również do budownictwa popularnego.

- Ekologia to synonim zaangażowania w zdrowy tryb życia i dbania o przyszłość następnych pokoleń. Poza tym ekologia jest modna. Trend zatacza w Polsce coraz większe kręgi i zaczyna obejmować również budownictwo mieszkaniowe – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży osiedla Alpha Park w Warszawie.

Nowoczesna technologia ma mieszkańcom zarówno ułatwić życie, jak i sprawić, że rachunki, na przykład za prąd, będą mniejsze. Na osiedlu Alpha Park inwestor zainstalował panele fotowoltaiczne. Instalacja opiera się na liczniku dwukierunkowym. Kiedy mieszkańcy skorzystają z tradycyjnego prądu, zapłacą standardową stawkę ustaloną przez dostawcę. Kiedy jednak użyta zostanie energia słoneczna, licznik zakręci się w drugą stronę – dwa i pół razy szybciej niż zwykle. W takiej sytuacji mieszkańcy zaoszczędzą na każdej kilowatogodzinie 2,5 razy.

Ciekawym rozwiązaniem będzie również zbieranie wody deszczowej, a następnie jej wykorzystanie do nawadniania terenów zielonych. Zminimalizować koszty pozwoli również oświetlenie LED.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.