PARTNER PORTALU partner portalu

Turystyczny kurs na Polskę sprzyja inwestycjom w apartamenty

Tegoroczny kurs na Polskę w planowanych wyjazdach wakacyjnych mocno „podgrzewa” wśród inwestorów indywidualnych zainteresowanie lokowaniem kapitału w apartamenty. Efekt? Polacy na potęgę inwestują w wakacyjne nieruchomości.

Autor: HouseMarket.pl 14 czerwca 2016 15:10

Tegoroczny sezon na rynku turystycznym zapowiada się w Polsce rekordowo. Wakacje niebawem, tymczasem większość pokoi w hotelach i pensjonatach nad morzem jest już zajęta. Nic dziwnego, skoro nawet Brytyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych, po zamachach w Paryżu i Brukseli rekomenduje swoim obywatelom wypoczynek w Polsce.

Turyści, którzy decydują się na wakacje w Polsce mają wybór: mogą zarezerwować pokój w hotelu lub wynająć apartament wakacyjny. Oferta jest szeroka, ponieważ od dłuższego czasu rynek nieruchomości wakacyjnych w Polsce intensywnie się rozwija.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wyższa rentowność niż lokata

W ciągu roku zarówno na południu, jak i na Wybrzeżu powstaje, co najmniej kilkanaście nowych projektów, w znanych miejscowościach turystycznych i mniejszych, w których do tej pory deweloperzy nie byli zbyt aktywni jak np. w Darłowie, Szczyrku.

Skąd bierze się rosnąca popularność tego rynku? Pierwsze inwestycje w apartamenty lub pokoje hotelowe sprzedawane na wynajem pojawiły się w Polsce blisko 10 lat temu. Od tego czasu liczba inwestycji stale się powiększa. – Oferta rośnie, ponieważ są one postrzegane, jako atrakcyjna forma lokowania kapitału dająca wyższy poziom rentowności niż klasyczne formy: lokaty, giełda czy konta oszczędnościowe – tłumaczy Marlena Kosiura, ekspert portalu Inwestycje w Kurortach.pl

Zdaniem Anny Maj, rzecznika prasowego Invest Komfort najwyższy zwrot z inwestycji w nieruchomości pod wynajem przynoszą komfortowe apartamenty w unikalnych lokalizacjach o standardzie dla najbardziej wymagających. Dodatkowym atutem jest wzrost wartości nieruchomości w kolejnych latach. Zyski można uzyskiwać w dwojaki sposób np. w modelu apart lub condohotelu, lub mając niezależny apartament, ale zarządzany przez wyspecjalizowaną firmę. Innym wyjściem jest indywidualny najmem apartamentu. - Ten drugi sposób jednak wybierany jest rzadko. Osoba zamożna, która kupuje lokum inwestycyjnie zwykle nie ma czasu, aby zajmować się poszukiwaniem turystów. Zatrudnienie wyspecjalizowanej firmy staje się więc standardem – podkreśla Marlena Kosiura.

Kluczowa jest lokalizacja – im bliżej morza, czy górskich wyciągów i centrum miejscowości tym większa popularność wśród turystów. Według Anny Maj równie ważne stają się: wysoka jakość wykończenia oraz dodatkowe atrakcje tj. fitness, SPA, dostępna wyłącznie dla mieszkańców strefa rekreacji, monitoring.

Morze, góry i Mazury

Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro ocenia, że rynek turystyczny najszybciej rozwija się nad polskim morzem. - Modne są zwłaszcza weekendowe wyjazdy. Z roku na rok jest też coraz więcej turystów, również z zagranicy. Polski Bałtyk jest popularny szczególnie wśród mieszkańców krajów skandynawskich – podkreśla. Turyści coraz częściej wybierają nocleg w apartamencie, zamiast w hotelu. - Przy większej liczbie osób, koszt wynajmu rozkłada się do kwoty, która jest korzystniejsza, niż wynajem pokoju w hotelu – wyjaśnia dyrektor Inpro.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.