PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

UOKiK wszczął postępowanie wobec śląskiej spółki sprzedającej prąd i gaz

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec katowickiej spółki Enrex Energy zajmującej się sprzedażą prądu i gazu - poinformował w środę Urząd. Jak dodano, ze skarg wynika, że pracownicy firmy mogli podszywać się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu.

Autor: PAP 13 maja 2020 11:09

UOKiK wyjaśnił w komunikacie, że otrzymał sygnały od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz z Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące spółki Enrex Energy z Katowic. Dotyczą one zachowań przedstawicieli tej firmy podczas zawierania umów sprzedaży prądu i gazu w domach klientów.

"Ze skarg wynika, że handlowcy mogli się podszywać pod pracowników sprzedawcy, z którego usług wcześniej korzystali konsumenci, a także że często nie zostawiali im podpisanych dokumentów. W efekcie część osób mogła się zorientować, że zmieniła sprzedawcę prądu/gazu - dopiero po otrzymaniu rachunków, gdy minął już termin na odstąpienie od umowy" - wskazano.

Cytowany prezes Urzędu Tomasz Chróstny zapewnił, że UOKiK konsekwentnie walczy z nieuczciwymi metodami pozyskiwania nowych klientów.

"Nie zgadzamy się na to, aby sprzedawcy prądu, gazu czy usług telekomunikacyjnych podszywali się pod firmy, z którymi konsumenci mieli podpisane umowy i wprowadzali w błąd twierdząc, że chodzi tylko o podpisanie aneksu czy kontrolę instalacji. Takie praktyki są tym bardziej naganne, że ich ofiarami najczęściej padają seniorzy" - dodał.

Urząd poinformował, że wobec katowickiej spółki wszczęto postępowanie wyjaśniające, które ma ustalić, czy są podstawy do postawienia firmie zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

UOKiK przestrzega, że zanim cokolwiek podpiszemy, powinniśmy dokładnie przeczytać dokumenty. Zwrócić uwagę na logo i adres firmy.

"Nie daj sobie wmówić, że musisz od razu podpisać podsuwane dokumenty. Masz prawo skonsultować umowę np. z rodziną, sąsiadem, prawnikiem" - podkreślono.

Jeżeli mamy jakieś wątpliwości, zadzwońmy do dotychczasowego sprzedawcy prądu lub gazu i zapytajmy, czy jego przedstawiciele roznoszą jakieś dokumenty do podpisania.

Urząd przypomina ponadto, że od umowy zawartej poza siedzibą firmy, a więc np. w domu, masz prawo odstąpić w ciągu 14 dni. Jeśli firma nie poinformuje nas o takim uprawnieniu, termin wydłuża się do roku. Formularz odstąpienia dostępny jest na stronie UOKiK.

Jeśli zostaliśmy wprowadzeni w błąd, możemy skontaktować się też z miejskim lub powiatowym rzecznikiem konsumentów. Można też zadzwonić pod numer infolinii konsumenckiej: 801 440 220 lub 22 290 89 16.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.