W Gdyni mieszkańcy mogą załatwiać sprawy urzędowe przez paczkomaty

Od czwartku klienci gdyńskiego magistratu mogą załatwiać sprawy bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Firma InPost udostępniła Urzędowi Miasta Gdyni specjalistyczny paczkomat. Za pośrednictwem urządzenia mieszkańcy mogą składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych m.in. z prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy z dowodem osobistym.

Autor: PAP 18 września 2020 08:41

"Nowe rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom Gdyni. InPost świetnie dopasował usługę do naszych potrzeb. Od tej chwili godziny otwarcia urzędu nie będą ograniczeniem, a proces składania wybranych dokumentów odbywać się będzie w sposób szybki, bezpieczny i bezkontaktowy" - uważa prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Paczkomat Urząd 24 stoi przy budynku magistratu, od strony parkingu, oraz przy ul. Bema. Do dyspozycji petentów przygotowano 180 skrytek.

"Nasze rozwiązanie pomaga w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem, opartym na założeniach smart cities, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Obecnie nadal kluczowe jest, aby każdy z nas świadomie ograniczał spotkania z innymi osobami. Paczkomaty Urząd 24 są dostępne nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę" - wyjaśnił prezes InPost Rafał Brzoska.

Jak poinformował sekretarz miasta i dyrektor UM w Gdyni Rafał Klajnert, mieszkańcy mogą nadać dokumenty w wybranym paczkomacie w mieście. Koszt usługi wynosi 5,99 zł.

"Aby nadać przesyłkę, należy wejść na stronę gdynia.pl lub urzad24.InPost.pl/umgdynia, wypełnić formularz, wydrukować etykietę nadawczą i nakleić ją na kopertę z dokumentami. Później wystarczy umieścić kopertę w paczkomacie, skąd trafi ona w ręce urzędników" - wytłumaczył Klajnert.

Dokumentację zwrotną będzie można odebrać w paczkomacie zlokalizowanym przy urzędzie lub osobiście. Informację o możliwości odbioru przesyłki przekaże urzędnik, który skontaktuje się z petentem.

Jeśli mieszkaniec będzie chciał odebrać dokumenty w paczkomacie, InPost prześle mu specjalny SMS na podany numer telefonu, gdy zostaną one umieszczone w skrzynce. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do otworzenia skrytki i termin odbioru.

"Paczkomat z przesyłką można otworzyć zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. Takie rozwiązanie profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa" - zapewnił rzecznik prasowy InPost Wojciech Kądziołka.

Na początek mieszkańcy Gdyni mogą składać poprzez paczkomat dokumenty w sprawach związanych m.in. z prawem jazdy, rejestracją pojazdu, ewidencją ludności, dowodem osobistym, licencją oraz zezwoleniem na wykonywanie transportu drogowego, zezwoleniem na sprzedaż alkoholu.

"Jest to w sumie ponad 30 usług. Z informacji, które posiadam, to najwięcej usług w Polsce" - podkreślił wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Władze miasta zapowiadają, że w przyszłości paczkomaty będą pomocne w załatwianiu innych urzędowych spraw. Podobna usługa działa już m.in. w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim i w Kaliszu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.