W Kielcach rusza aplikacja, która ma ułatwić kontakt z urzędem

Kielecki magistrat uruchomił aplikację służącą do komunikacji pomiędzy mieszkańcami a urzędem i jednostkami organizacyjnymi miasta. Dzięki niej kielczanie mogą zgłaszać problemy wymagające interwencji służb, ale również własne pomysły dotyczące funkcjonowania miasta.

Autor: PAP 19 stycznia 2022 14:28

Aplikację "ulepszamy Kielce" zaprezentowano w środę podczas konferencji prasowej. "Chcemy skracać dystans między mieszkańcami a urzędem" - poinformował prezydent Kielc Bogdan Wenta.

"Aplikacja jest też elementem podnoszącym bezpieczeństwo, czystość i jakość życia w mieście, wspierającym działania służb. Zachęcam wszystkich kielczan do korzystania z tego nowoczesnego narzędzia i do współpracy" - powiedział.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Aplikacja dostępna jest pod adresem www.ulepszamy.kielce.eu oraz w wersji mobilnej. Bezpłatnie można ją pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. W aplikacji można np. zgłosić dewastację mienia, awarię oświetlenia, bariery architektoniczne czy przepełnione kosze. Kielczanie mogą również zgłaszać swoje pomysły i w ten sposób włączyć się w sprawniejsze zarządzanie i funkcjonowanie miasta.

"Chcemy budować nowoczesne miasto, w efektywny sposób komunikować się z mieszkańcami i zachęcać ich do zaangażowania się w rozwój Kielc. Nie w każdej sytuacji będziemy mogli podjąć działania. Jeżeli się okaże, że sprawa, którą Państwo zgłoszą, nie dotyczy bezpośrednio miasta lub terenu, którym ono zarządza, wówczas taka informacja pojawi się w komunikacie zwrotnym" - tłumaczyła zastępca prezydenta Kielc Bożena Szczypiór.

Dzięki informacjom pozyskanym od mieszkańców urząd miasta chce poszerzać usługi dostępne w aplikacji. Stworzona ma zostać m.in. mapa stojaków rowerowych, czy miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych w Kielcach.

Zgłoszenia podzielono na osiem głównych kategorii, te z kolei na podkategorie, a do ich obsługi zostały wskazane konkretne wydziały czy biura w Urzędzie Miasta. Po pobraniu aplikacji na mapie zgłoszeń należy wybrać kategorię, kolejnym krokiem jest wskazanie lokalizacji, następnie należy dodać opis, numer kontaktowy, ewentualnie zdjęcia zdarzenia lub napotkanej sytuacji oraz wysłać zgłoszenie.

"Przekazane informacje trafią do odpowiednich jednostek w mieście. Obecnie są to Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, Biuro Smart City, Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz Straż Miejska. Status zgłoszenia oznaczony jest różnymi kolorami, co pozwala użytkownikowi na bieżąco śledzić przebieg sprawy. Zalogowani użytkownicy mają dostęp do swoich zgłoszeń, które można przekazywać również anonimowo" - zaznaczył Leszek Najgeburski z Biura Smart City Urzędu Miasta Kielce.

Dzięki aplikacji można korzystać również z ważnych dla mieszkańców informacji np. o remontach dróg czy ostrzeżeń meteorologicznych.

Koszt wdrożenia i utrzymania aplikacji to 60 tys. złotych, w 85 proc. został wsparty funduszami unijnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.