W Poznaniu mniej niż połowę deklaracji dot. wywozu odpadów w przyszłym roku

Mieszkańcy Poznania złożyli dotąd prawie 21 tys. z potrzebnych 50 tys. deklaracji ws. wywozu odpadów w przyszłym roku – poinformował poznański magistrat. Od 2022 r. to samorząd, a nie związek międzygminny, będzie odpowiadać za wywóz śmieci w mieście.

Autor: PAP 27 grudnia 2021 12:22

W marcu poznańscy radni zagłosowali za opuszczeniem przez Poznań do końca 2021 r. Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej (ZM GOAP) odpowiadającego za wywóz śmieci z obszaru stolicy regionu i okolicznych gmin. Według wcześniejszych zapowiedzi umowy na odbiór odpadów zawarte przez związek będą obowiązywały do 30 czerwca 2022 r., jednak zostaną przejęte w ramach cesji przez samorząd Poznania.

Poznański magistrat poinformował, że deklaracje dotyczące wywozu śmieci złożone wcześniej w ZM GOAP z końcem 2021 r. stracą ważność. "Stąd konieczność złożenia deklaracji w ramach poznańskiego systemu gospodarowania odpadami do końca 2021 r. Bez nich urząd miasta nie będzie posiadał wielu potrzebnych informacji, np. na temat tego, sprzed jakich budynków należy odebrać odpady. Efektem tej sytuacji będą śmieci zalegające przed domami i innymi nieruchomościami" - zaznaczono.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według danych podanych przez magistrat, do 22 grudnia złożono prawie 21 tys. ze spodziewanych 50 tys. deklaracji w ramach poznańskiego systemu gospodarowania odpadami. Obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na właścicielach domów jednorodzinnych, działek i domków wypoczynkowych, a także biur, sklepów, restauracji czy punktów usługowych. W imieniu lokatorów bloków i kamienic deklaracje muszą złożyć spółdzielnie lub wspólnoty mieszkaniowe.

Magistrat podał, że do tej pory około połowę deklaracji złożono drogą elektroniczną. Urzędnicy podkreślili, że można je składać online za pomocą portalu Przyjazne Deklaracje (https://przyjazne-deklaracje.pl/poznan/), lub elektronicznie przez platformę ePUAP2. Mieszkańcy mogą również wysłać dokumenty pocztą lub po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty, złożyć je osobiście w jednym z czterech Punktów Obsługi Klienta.

Zarejestrowany w 2010 r. ZM GOAP działa od 2013 r. Związek tworzy Poznań i osiem okolicznych gmin. Według założeń ZM GOAP miał sprawnie zarządzać gospodarką odpadami komunalnymi na terenie wszystkich gmin członkowskich, w tym m.in. organizować system, kontrolę odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Obszar działania GOAP jest podzielony na 15 sektorów odbioru odpadów i obsługuje łącznie 680 tys. mieszkańców.

Na początku roku władze stolicy regionu poinformowały, że rozważają opuszczenie ZM GOAP, ponieważ związek "przestał być efektywny i dostosowany do potrzeb miasta o takiej strukturze jak Poznań". W marcu za opuszczeniem ZM GOAP jednogłośnie opowiedzieli się wszyscy poznańscy radni miejscy.

Pod koniec sierpnia ZM GOAP poinformował, że decyzję o rezygnacji z członkostwa w związku podjęły wszystkie samorządy w nim zrzeszone, a od 1 stycznia 2022 r. obowiązek zarządzania systemem odbioru odpadów w aglomeracji poznańskiej przejdzie na poszczególne gminy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.