Wacław Figiel. Okno Plus: Należało stanąć na wysokości zadania

Jaki był ten rok dla branży stolarki w Polsce? Jak na dynamiczną sytuację związaną z pandemią koronawirusa reagowali handlowcy i kupujący? Jakie narzędzia wdrożyła marka OknoPlus, by w pełni zaopiekować się klientem w tym niełatwym czasie? O tych i wielu innych rzeczach opowiada Wacław Figiel, prezes marki OknoPlus.

Autor: housemarket.pl 13 stycznia 2021 14:51

Pandemia, lockdown, dystans – początek roku to dobry czas na podsumowanie tego, jak branża okienna zareagowała na te niełatwe miesiące. Czy przewidywania, prognozy i oczekiwania miały lub mają swoje odbicie w rzeczywistości? A może coś jednak zaskoczyło pozytywnie?

Rozmowę o tej niełatwej sytuacji warto zacząć od tego, że zaskoczyła ona całe społeczeństwo – nie tylko w kontekście gospodarczym. Wszyscy trochę niedowierzaliśmy, oczekiwaliśmy, że to tylko chwilowe, a potem pojawiło się coraz więcej obaw i strach. Skala tego zjawiska spowodowała, że pojawiły się w nas mechanizmy obronne. Nie inaczej było w przypadku branży, która zmobilizowała się, by znaleźć jak najlepsze rozwiązania. Rozwiązania, które pozwolą odnaleźć się biznesowi w tak nieoczekiwanych czasach. Musimy bowiem pamiętać, że przed pandemią sprzedaż okien odbywała się poprzez kontakt bezpośredni. Handlowcy mogli opowiedzieć o wszystkich zaletach stolarki i poprzeć je prezentacją produktową. Okna są produktem skomplikowanym, dlatego możliwość osobistego zweryfikowania aspektów estetycznych, funkcjonalnych i jakościowych była nie do przecenienia. Należało zatem stanąć na wysokości zadania i znaleźć sposób, by opowiadać o oknach za pomocą innych narzędzi.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż nie stanęła, ale narodziły się nowe trendy zakupowe, prawda?

To prawda i tutaj trzeba z ogromnym uznaniem powiedzieć o naszych handlowcach i pracownikach, którzy potrafili nawiązać wspaniały kontakt z klientami mimo braku bezpośredniego spotkania. A to ogromna sztuka. Najtrudniejszą rolą handlowca jest bowiem to, by mówił o rozwiązaniach w sposób zrozumiały, jasny i czytelny dla klienta. Dużo łatwiej wykonać tę pracę, gdy nie dzieli nas ekran komputera. To się moim zdaniem wspaniale udało – właśnie dzięki ogromnemu wysiłkowi ludzi, którzy nie czekali bezczynnie, a podjęli inicjatywę i śmiało wyszli naprzeciw sytuacji. Przeprowadzaliśmy cały szereg szkoleń i webinarów dla salonów sprzedaży, klienci mogli nawiązać szybki kontakt za pomocą Skype’a, Facebook’a, sprawnie odpowiadaliśmy na emaile i telefony. Dało nam to ogromną motywację do działania.

OknoPlus wprowadził cały szereg rozwiązań na miarę niełatwych czasów. Jak zareagowali na nie klienci? Czy przeniesienie doradztwa do sfery on-line nie było dla nich trudne do przyjęcia?

Wydaje mi się, że jako społeczeństwo zdajemy pod tym względem egzamin. Kłopotem przecież nie było to, że w naszej branży nastąpił jakiś problem. „Rewolucja” miała charakter globalny. Całe społeczeństwo musiało zmienić sposób działania. Zakupy on-line to dla wielu z nas chleb powszedni – ot, po prostu dołączyły do nich nowe branże. Z całkiem sporym sukcesem.

Czy te rozwiązania na stałe wesprą sprzedaż OknoPlusa?

Myślę, że tak. Te narzędzia to pewna wartość, którą udało nam się wypracować i osiągnąć, a teraz chcemy postawić na ich rozwój. Widzimy w nich ogromną szansę, a klient również zdaje się być gotowy zrobić kolejny krok w kierunku zakupów on-line.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.