Wirtualna rzeczywistość wspiera projektowanie i sprzedaż mieszkań



housemarket.pl - 28 lipca 2021 13:29


Branża wykorzystuje nowoczesne technologie, aby lepiej prezentować oferty mieszkań w budowie. Coraz popularniejsze na rynku są makiety 3D. Dzięki nim klient może „wejść” do mieszkania w nieistniejącym budynku a nawet podziwiać widok z okien.

System mapowania 3D pozwala na realistyczne oddanie, nie tylko rozkładu mieszkania, ale także umożliwia poruszanie się oglądającego po całej inwestycji, którą jest zainteresowany klient.

Technologię Smart Makiet powszechnie stosuje Robyg.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Oczekiwania klientów w stosunku do procesu zakupowego rosną. Jednocześnie wzrasta też otwartość na nowinki technologiczne i umiejętność korzystania z nich. Jeszcze kilka lat temu klienci preferowali tradycyjne, drukowane materiały i makiety architektoniczne stojące w biurach. Dzisiaj wolą wysłany mailowo folder i oglądanie mieszkania oraz osiedla z wykorzystaniem modelu cyfrowego, po którym można się poruszać. Jest to zapewne konsekwencja ostatniego roku, kiedy prawie wszyscy zmuszeni byliśmy korzystać z komputerów i Internetu by móc spędzać ze sobą czas, robić zakupy czy pracować – mówi Anna Wojciechowska, dyrektor sprzedaży i marketingu Robyg w Gdańsku i Poznaniu.

Dzięki możliwości obejrzenia wszystkich budynków z każdej strony, wejścia do mieszkań, spaceru po danym lokalu, klient nie musi bazować wyłącznie na swojej wyobraźni przestrzennej.

- Może poczuć przestrzeń i rozkład mieszkania, zrozumieć układ inwestycji i lepiej poznać lokalizację przyszłego domu dzięki wizualizacji 3D. Graficzna prezentacja jest w aplikacji połączona z mechaniką wyszukiwania mieszkania oraz dostępu do wszelkich danych, co znacząco porządkuje proces odnajdywania lokum spełniającego potrzeby klienta – wyjaśnia Jakub Jamontt, firma 3D Estate.

Smart Makieta posiada praktyczne filtry, które ułatwiają selekcję mieszkań spełniających wymagania klienta. Wybrane lokale można porównać lub przesłać zapytanie o nie bezpośrednio do dewelopera.

-Widok tworzony jest na podstawie projektu wykonawczego, co gwarantuje maksimum zgodności modelu z tym, co powstanie w przyszłości, jako nowy budynek dewelopera – wyjaśnia Jakub Jamontt – Tak przygotowana scena jest umieszczana w odwzorowanym w 3D realistycznym otoczeniu, dając unikalne wrażenie wiernej prezentacji inwestycji wraz z okolicą. Ciekawym smaczkiem jest też widok nocny całej inwestycji - dodaje.

Co ciekawe Smart Makieta jest to dużo bardziej ekologicznym rozwiązaniem w porównaniu z makietą tekturową czy innymi rozwiązaniami alternatywnymi. Makiety interaktywne starego typu potrzebują do działania komputerów o zasilaniu 550 – 900 W, a makieta 3D wykorzystywana w biurach sprzedaży Robyg działa na niedużym, minikomputerze o zasilaniu 120W.

Panorama 3D inwestycji i okolicy

Oprócz makiet 3D ciekawą technologią pozwalającą podjąć decyzję zakupową są mapy panoramiczne. Tak zwane panoramy 360 powstają z kilkudziesięciu zdjęć wykonywanych z drona w różnych kierunkach. Zdjęcia są poddawane odpowiedniej obróbce i łączone w panoramę, na którą nanoszone są znaczniki istotnych punktów w okolicy np. sklepów czy placówek edukacyjnych.

- Mapy panoramiczne pokazują inwestycję i okolicę w realnym i aktualnym otoczeniu. Możemy w nich oznaczyć infrastrukturę okolicy istotną dla wybranej lokalizacji i podkreślić jej zalety. Niewątpliwym plusem jest możliwość oznaczania punktów praktycznie po horyzont, również tych zlokalizowanych dalej, ale nadal istotnych dla lokalizacji - mówi Jacek Bieliński, MapyInwestycji.pl.

W praktyce mapy panoramiczne są doskonałym uzupełnieniem makiet 3D. Te ostatnie najczęściej prezentują sam obiekt, natomiast dzięki panoramie 360 zobaczyć możemy rzeczywiste otoczenie i infrastrukturę całej okolicy i to bez wychodzenia z domu.

Technologia obrazująca przyszłość

Obie technologie mogą być stosowane w zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach, jednak prawdziwe wrażenie robią, będąc prezentowane w odpowiedniej skali. Temu służą biura sprzedaży gdzie przy pomocy odpowiednich monitorów, klienci mogą zobaczyć mieszkanie w odpowiedniej perspektywy.

- Robyg zawsze był blisko najnowszych technologii, czy to w budownictwie, czy technologiach cyfrowych, wprowadzając na przykład, jako pierwsi w Polsce systemy Smart House. Nasze biura sprzedaży są odzwierciedleniem tego podejścia. Z jednej strony stosujemy cyfrowe rozwiązania, mapy 3D oraz cyfrowe panoramy, z drugiej dbamy o naszych klientów, stosując w biurach najnowsze rozwiązania filtrowania powietrza Aura Air – wyjaśnia Anna Wojciechowska. - Stawiamy na bardziej ekologiczne technologie zarówno w odniesieniu do realizowanych przez nas osiedli, jak i prezentacji dostępnych inwestycji w biurach sprzedaży – dodaje.

Wizualizacje 3D, panoramy czy inne technologie pomagają nam w podejmowaniu właściwych decyzji oraz wspierają nas w różnych obszarach życia takich jak energooszczędność, dbanie o środowisko czy własne zdrowie. Ich wykorzystanie w sektorze budownictwa mieszkaniowego to trend wyznaczany przez czołowych deweloperów.