PARTNER PORTALU partner portalu

Wysoki standard i wysoki popyt. Dane z rynku premium w II kwartale

Z danych firm deweloperskich wynika, że rynek nieruchomości premium jest odporny na zachwiania związane z pandemią koronawirusa. Wzrosty notują nie tylko najbardziej prestiżowe lokalizacje w Warszawie, a klienci coraz chętniej lokują kapitał w apartamenty w Krakowie, Trójmieście czy we Wrocławiu.

Autor: housemarket.pl 22 września 2020 11:26

W niepewnych czasach Polacy trzymają rękę na pulsie. Popularności zakupów w nieruchomościowym segmencie premium sprzyjają od lat rekordowo niskie stopy procentowe i coraz wyższa inflacja. Trzymanie gotówki na kontach czy lokatach bankowych jest nieopłacalne, co stanowi dodatkową zachętę do inwestowania w znakomicie zlokalizowane, atrakcyjne apartamenty i mieszkania.

Nie tylko Warszawa

Z danych deweloperskich spółek giełdowych podsumowanych przez Bankiera widzimy, że niemal wszystkie podmioty zanotowały spadki sprzedaży mieszkań. Według danych firmy doradczej JLL sprzedaż nowych mieszkań w tym okresie spadła o 64 proc., a deweloperzy odnotowali 25 proc. zwrotów. Są to jednak dane z całego rynku. Segment premium zachowuje odwrotny trend w stosunku do ogółu.

Pandemia nie tylko nie zachwiała rynkiem nieruchomości premium, ale też przyniosła nieoczekiwane, jak mogłoby się wydawać, wzrosty. W pierwszym kwartale 2020 firmy z tego segmentu odnotowały rekordowe wartości dokonanych transakcji. Tacit (Cosmopolitan), BBI Development (Złota 44) czy Ghelamco (Foksal 13/15) zanotowali istotny wzrost zainteresowania nieruchomościami premium w Warszawie. W ofercie Złotej 44 zostało już niespełna 16 proc. apartamentów, a najdroższy z nich o metrażu 600 mkw. został sprzedany za rekordową kwotę, którą specjaliści szacują nawet na 30 mln zł. Foksal przedstawił wyniki sprzedaży z II kw., które były o 250 proc. lepsze niż w tym samym okresie roku ubiegłego, a Cosmopolitan w okresie pandemii zakończył sprzedaż apartamentów.

Segment premium odnosi dobre wyniki nie tylko w Warszawie, ale też w pozostałych dużych ośrodkach miejskich. Grupa Angel Poland działająca na terenie Krakowa i Wrocławia tylko w okresie od początku lock downu zakończyła negocjacje transakcji na łączną kwotę ponad 70 mln zł. Obecnie realizuje ona dwie inwestycje w Krakowie - Angel Stradom i Angel Green oraz Angel City we Wrocławiu.

- Ponad 70 milionów zł sprzedaży w zaledwie 3 inwestycjach w ciągu ostatnich 4 miesięcy to dla nas wynik wysoce satysfakcjonujący, w tym dokonaliśmy licznych transakcji w przedsprzedaży naszej nowej inwestycji Angel Green, której realizacja rozpocznie się na jesień tego roku. Mimo okresu spowolnienia otrzymywaliśmy wiele zapytań mailowych i telefonicznych co do oferowanych apartamentów i zmaterializowaliśmy w tym czasie bardzo dużo transakcji. Widzimy przy tym bardzo duże zainteresowanie najdroższymi penthousami - mówi Małgorzata Nowodworska, dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group w Krakowie.

W podobnym tonie wypowiadają się także zarządzający firmą Yareal. Deweloper mimo burzliwego czasu także zanotował wzrosty.

- Przekroczyliśmy o 51 proc. wielkość sprzedaży I kwartału 2019. Analizując II kwartał 2020, tutaj także odnotowaliśmy dobry wynik, który o 16 proc. przewyższał rezultaty sprzedaży II kwartału 2019 roku - mówi Jacek Zengteler, dyrektor generalny Yareal Polska.

Dane sprzedaży Angel Poland Group i Yareal pokazują, że rynek nieruchomości premium ma się dobrze nie tylko w stolicy. Warszawa jest atrakcyjną lokalizacją, ponieważ porównując ceny tutejszych nieruchomości luksusowych do innych europejskich stolic jak Praga, Wiedeń, Londyn czy Berlin, są one wielokrotnie niższe. Przykładowo średnia cena za 120 mkw. apartament: Czechy 6688 euro/mkw., Niemcy 5907 euro/mkw. a Polska 2793 euro/mkw.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.