XII Europejski Kongres Gospodarczy oceniony przez branżę. Największe wydarzenie w Polsce



housemarket.pl - 07 października 2020 12:04


3,5 tys. gości stacjonarnych i 6,7 tys. uczestników online, ponad: 100 tys. unikalnych użytkowników, 70 debat i dyskusji z udziałem 400 prelegentów, 20 tys. publikacji dotyczących lub wzmiankujących wydarzenia - to dane podsumowujące XII edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach oraz 5. European Tech and Start-up Days. Wydarzenia odbyły się po raz pierwszy od lockdownu, w formule hybrydowej

- Trzy dni, ponad 160 godzin emisji live prowadzonych w 16 streamingach, uczestnicy stacjonarni
i online, pozostający ze sobą w kontakcie i interakcji – wszystko to plasuje XII Europejski Kongres Gospodarczy i 5. European Tech and Start-up Days jako największe hybrydowe wydarzenia w Polsce - mówi Wojciech Kuśpik, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Tech and Start-up Days. - Dla nas niezwykle istotne jest to, że zorganizowaliśmy w pełni bezpieczne, pierwsze od czasów nastania pandemii COVID-19, merytoryczne spotkania w gronie ekspertów, przedstawicieli polityki i biznesu, nauki i mediów - dodaje.

O ocenę XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz 5. European Tech and Start-up Days ich słuchaczy, panelistów i partnerów zapytała firma BCMM - badania marketingowe. Zadowolenie
z uczestnictwa w katowickim spotkaniu wyraziło 83 proc. uczestników, 90 proc. panelistów oraz 96 proc. partnerów. Aż 94 proc. uczestników i 93 proc. panelistów zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji wydarzenia w 2021 roku.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Najwyżej oceniany aspekt merytoryczny tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach to interesująca tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych (ocena 8,1 w 10-stopniowej skali wśród uczestników stacjonarnych i 8,3 wśród uczestników online). Główne efekty uczestnictwa w Kongresie to, wg wskazań reprezentatywnych prób badawczych, interesujące opinie przedstawione przez zaproszonych ekspertów (ocena 7,8 wśród uczestników stacjonarnych oraz 7,9 wśród uczestników online).

Czynniki, które w największym stopniu wpływają na satysfakcję z uczestnictwa w Kongresie są związane z jego merytoryczną stroną - interesujące opinie prelegentów, tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych oraz możliwość zapoznania się z nowymi trendami w gospodarce. Dla panelistów najważniejszy jest natomiast czas na prowadzenie dyskusji, profesjonalna moderacja oraz wiedza pozyskana w trakcie Kongresu. Czynniki w największym stopniu wpływające na satysfakcję
z uczestnictwa w European Tech and Start-Up Days to jakość wystąpień zaproszonych ekspertów, możliwość zapoznania się z nowymi trendami i innowacjami oraz możliwość nawiązania kontaktów biznesowych.

Doceniono również przestrzeń uznając za istotny atut organizacyjny lokalizację imprez
w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Pozytywnie oceniono komunikację
z uczestnikami (przed i w trakcie wydarzeń), komfort sal konferencyjnych, internetowy system rejestracji oraz informacje przesyłane przez organizatora przed rozpoczęciem wydarzenia. Uczestnicy wysoko ocenili także zastosowane środki bezpieczeństwa w związku z pandemią COVID-19.
Przez trzy kongresowe dni (2-4 września br.), w Międzynarodowym Centrum Kongresowym
w Katowicach odbyło się łącznie ponad 70 debat i dyskusji z udziałem ok. 400 prelegentów.

XII Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach i 5. European Tech an Start-up Days za pośrednictwem telewizji, prasy, radia i portali internetowych relacjonowało ponad 350 dziennikarzy reprezentujących ponad 100 redakcji. W 2020 r. w polskich mediach powstało ponad 20 tys. publikacji dotyczących lub wzmiankujących wydarzenia. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na dzień  2 października br. przekroczyła 47 mln zł. Wydarzenia komentowano także w mediach społecznościowych – przez trzy wrześniowe dni odnotowano ponad 4,5 tys. wzmianek na Twitterze, Facebooku, Linkedinie, blogach i mikroblogach, o łącznym zasięgu sięgającym 30 mln unikalnych użytkowników.

Kongresowe dyskusje transmitowane były na stronach internetowych Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz European Tech and Start-up Days, w portalach Grupy PTWP i w portalach patronów medialnych wydarzeń: dziennik.pl, dziennikzachodni.pl, forsal.pl, GazetaPrawna.pl, pb.pl rp.pl, wyborcza.biz.

Debaty XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dotyczyły dokonujących się i czekającym nas jeszcze zmian. Wiodącymi wątkami były: Europejski Zielony Ład, transformacja branży elektroenergetycznej związana z polityką klimatyczną oraz cyfrowa transformacja całej gospodarki, dla której impulsem okazała się pandemia COVID-19.

Wręczane podczas XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego tytuły „Inwestor bez granic” trafiły do firm: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Unilever, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, CanPack, Servier, Grupa Mercator Medical, Grupa DocPlanner, Grupa Selena, Adamed i PKN ORLEN.

Podczas gali towarzyszącej European Start-Up Days, wręczono także nagrody w konkursie Start-Up Challenge 2020 dla firm: Progresja Space, KPMP, Biotts, NataLab, Gamehag, ICsec.

XII edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego i 5. European Tech and Start-up Days organizowane w szczególnych okolicznościach, odbyły się zachowaniem wszelkich obowiązujących wymogów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa. Współgospodarzem European Tech and Start-up Days było Miasto Katowice.

_

Badanie przeprowadzono wśród uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2020 na reprezentatywnych próbach badawczych przeprowadził instytut badawczy BCMM - badania marketingowe - w dniach 10.09.2020 r. – 22.09.2020 r.