PARTNER PORTALU partner portalu

Za możliwość kupna prywatności przez bogatych zapłaci społeczeństwo

Cenę za możliwość kupna prywatności m.in., poprzez wykup pobliskich nieruchomości przez bogatych zapłaci społeczeństwo - pisze dziennik "Financial Times", zwracając uwagę, że coraz więcej zamożnych osób traktuje prywatność jako dobro luksusowe, na które popyt wciąż wzrasta.

Autor: Pap 09 marca 2020 08:39

Według badań przeprowadzonych przez firmy Luxury Portfolio i YouGov w 2016 roku, prywatność to czynnik uznawany za najważniejszy przez 10 proc. największych nabywców nieruchomości na wielu rynkach lokalnych z całego świata.

Jak przypomina "Financial Times", w ciągu ostatniego dziesięciolecia miliarderzy świata technologii, tacy jak twórca firmy Tesla Elon Musk czy szef Facebooka Mark Zuckerberg wykupywali nieruchomości w pobliżu własnych domów po to, by je później wyburzyć - właśnie ze względu na chęć zachowania większej prywatności.

Bogaci koncentrują się jednak nie tylko na prywatności rozumianej fizycznie - coraz częściej martwią się również o prywatność w świecie wirtualnym. W ostatnich latach niektóre postaci świata celebrytów odkryły negatywne strony rozbudowanej obecności w mediach społecznościowych - pisze dziennik. Kim Kardashian w 2016 roku została obrabowana przez gang przestępczy, którego przywódca później zeznał na policji, że wraz ze wspólnikami mógł przygotować się do napadu dzięki informacjom zamieszczanym przez Kardashian na platformach internetowych.

Londyńska gazeta wspomina również o "niewidzialnych domach", które sławni i bogaci ludzie kupują z dala od kamer Google Street View w taki sposób, by pozostały niewidoczne na cyfrowych mapach koncernu z Mountain View, a także ekskluzywnych sieciach społecznościowych, do których dołączają ci, którzy gotowi są płacić za to abonament w cenie 1,5 tys. funtów rocznie.

Cytowana przez dziennik autorka prac o wpływie cyfryzacji na nierówności społeczne (m.in. "Automating Inequality") Virginia Eubanks opisała zjawisko "cyfrowego ubóstwa" i sugeruje, że podział pomiędzy osobami uboższymi, polegającymi w dużej mierze na bezpłatnych usługach internetowych, w przyszłości będzie przekładał się na jakość dostępu do świadczeń np. z zakresu ochrony zdrowia, gdzie decyzje będą podejmowane przez zautomatyzowane systemy pozbawione całkowicie możliwości interakcji z drugim człowiekiem.

Według "FT" sytuacja, w której nieliczni mogą "stać się niewidzialni dla społeczeństwa zarówno fizycznie, jak i cyfrowo" jest bardzo niekorzystna z punktu widzenia zbiorowości, gdyż może negatywnie wpływać m.in. na empatię bogatych osób wobec innych grup społecznych. Jak czytamy w dzienniku, bogaci, którzy izolują się od pozostałych na gruncie prywatności, są znacznie mniej skłonni do zrozumienia problemów innych osób związanych brakiem jej należytej ochrony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.