Zakaz eksmisji w czasie pandemii - będą zmiany

Ministerstwo Sprawiedliwości rozpoczęło prace legislacyjne mające na celu uchylenie zakazu eksmisji z lokalu mieszkalnego w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19.

Autor: housemarket.pl 26 października 2021 13:53

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców zwrócił się przedsiębiorca, wskazując na bariery i utrudnienia w prowadzeniu działalności gospodarczej, wynikające z art. 15zzu tzw. Tarczy Antykryzysowej, a polegające na tym, że „w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 nie wykonuje się tytułów wykonawczych nakazujących opróżnienie lokalu mieszkalnego”.

Niektórzy, nieuczciwi najemcy, poczuli się bezkarni i zwolnieni z opłacania czynszu i opłat eksploatacyjnych co z kolei zaczęło zagrażać firmom prowadzącym działalność w zakresie wynajmu lokali mieszkalnych. W świetle obowiązujących przepisów nie ma bowiem mechanizmów umożliwiających eksmisję dłużnika. Mając na uwadze powyższe, Rzecznik MŚP wystąpił do Ministra Sprawiedliwości, wskazując na przedmiotowy problem i zwracając się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W odpowiedzi z 12 października 2021 r. Ministerstwo Sprawiedliwości poinformowało, że rozpoczęły się prace legislacyjne mające na celu uchylenie przepisu art. 15zzu Tarczy Antykryzysowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.