PARTNER PORTALU partner portalu

Zarządzanie budynkiem w czasie pandemii. Jakie wyzwania stoją przez zarządcami?

Zarządzanie budynkiem wielorodzinnym jest w obecnych czasach utrudnione. Wyzwanie jest zapewnienie mieszkańcom bezpieczeństwa w częściach wspólnych, ale również doroczne zebrania właścicieli, które odbywają się w tym okresie. Jak można wyjść na przeciw mieszkańcom?

Autor: housemarket.pl 19 kwietnia 2020 23:34

Ministerstwo Rozwoju dopuszcza, aby roczne zebrania właścicieli odbyły się w późniejszym terminie  bez nakładania sankcji na zarządy wspólnot i zarządców, niemniej może być to niekorzystne dla wspólnot, które potrzebują podjąć uchwały niezbędne do ich płynnego funkcjonowania poprzez zabezpieczenie realizacji niezbędnych remontów oraz zapewnienia płynności finansowej. Naprzeciw potrzebom mieszkańców wynikających z obecnego stanu epidemii wychodzą firmy zarządzające nieruchomościami, które dbają o części wspólne jak i oferują rozwiązania pozwalające załatwić wszystkie kwestie zdalnie bez wychodzenia z domu, drogą internetową bądź telefoniczną.

Bezpieczeństwo mieszkańców

Zarządcy nieruchomości powinni pomóc mieszkańcom przetrwać ten trudny czas, minimalizując ryzyko zakażenia, jakie może wystąpić na terenie nieruchomości. Podstawowym działaniem jakie podejmują zarządcy jest wydanie odpowiednich wytycznych firmom sprzątającym, co do częstszego czyszczenia i dezynfekcji specjalnymi środkami powierzchni wspólnych, a w szczególności klamek, poręczy, czy przycisków w windach. Istotne jest również częste wietrzenie pomieszczeń, dlatego, szczególnie przy obecnych temperaturach, warto zostawiać otwarte okna i drzwi na klatkach schodowych. Odpowiednie dyspozycje dotyczące bezpośredniego postępowania z gośćmi lub kurierami powinny otrzymać także firmy ochroniarskie.

Obsługa nieruchomości

Co jednak z bieżącą obsługą nieruchomości i dostępem do informacji przez właścicieli? Wielu zarządców zamyka swoje biura i przechodzi na pracę zdalną w trosce o mieszkańców i pracowników, co znacznie utrudnia pełnienie obowiązków i odpowiadanie na potrzeby właścicieli. W tej sytuacji przewagę zyskują te firmy, które od dawna korzystają z innowacyjnych rozwiązań i nowych technologii, wyprzedzających rynkowe rozwiązania.

- Od początku pojawienia się zagrożenia epidemią troszczymy się o bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców i odpowiadamy na pojawiające się pytania. Zachęcamy właścicieli do załatwiania wszelkich spraw korzystając z elektronicznych kanałów komunikacji np. Strefy Klienta online dostępnej zarówno poprzez stronę internetową jak też poprzez aplikację mobilną - opowiada Tomas Ramanauskas, wiceprezes zarządu TuMieszkamy. W niniejszej sytuacji sprawdza się także całodobowa infolinia czynna siedem dni w tygodniu. Zgłoszenia od mieszkańców przyjmujemy także przez naszą stronę na Facebooku. Tego typu rozwiązania pozwalają nam kontynuować obsługę nieruchomości, a mieszkańcy mają nie tylko bezpieczny, efektywny i szybki dostęp do najpotrzebniejszych informacji ale możliwość załatwienia spraw, a wszystko to bez wychodzenia z domu.

Firm jednoosobowych często nie stać na tego rodzaju inwestycje, a dodatkowo nie mają zaplecza np. w postaci wsparcia prawnego, dzięki któremu mogłyby szybko przygotować merytoryczne komunikaty, dokumenty i opinie dla wspólnot. Większe firmy usługowe, które inwestują w nowe technologie, zmienią cały rynek jak również model biznesowy funkcjonowania firm, ponieważ wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami zmienia się sposób pracy ludzi .

- Widzimy, że formuła tradycyjnego modelu biznesowego w branży zarządzania nieruchomościami powoli się wyczerpuje, zmienia się nasza rzeczywistość oraz oczekiwania klientów, dlatego też w TuMieszkamy wprowadzamy nowy model biznesowy, proaktywny, zorientowany na klienta oraz technologie IT – dodał Ramanauskas.

Platforma samoobsługowa online typu Strefa Klienta to miejsce, w którym właściciele lokali mają możliwość sprawdzenia swojego salda czy zapoznania się z wiadomościami od administratora. Tutaj znajdują się również wszystkie ważne dokumenty dotyczące danej wspólnoty mieszkaniowej. Ponadto mieszkaniec może zgłosić tam usterkę czy awarię. Wystarczy zrobić zdjęcie i przy pomocy aplikacji przesłać zgłoszenie – jest ona natychmiast rejestrowana i zgłaszana do usunięcia. Można tam wprowadzić odczyty liczników czy dokonać płatności zobowiązań online. To ostatnie jest szczególnie wygodne w obecnej sytuacji. Mieszkańcy, mający dostęp do Strefy Klienta mogą opłaca rachunki za utrzymanie ich nieruchomości za pomocą kilku kliknięć a więc bez wychodzenia z domu.

- Stawiamy na rozwój nowych technologii oraz narzędzi dla mieszkańców, które pozwalają im na ciągły dostęp do informacji i realizację zadań przy użyciu telefonu czy komputera. Nikt nie mógł przewidzieć aktualnej sytuacji, jednak to doskonały przykład jak nowe technologie mogą nam pomóc w tej sytuacji a także zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo. Dla tych mieszkańców, którzy mniej sprawnie posługują się narzędziami online publikujemy użyteczne instrukcje na naszym kanale YouTube – dodaje wiceprezes TuMieszkamy.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.