PARTNER PORTALU partner portalu

Zielono, lokalnie, inteligentnie - oto najnowsze trendy w projektowaniu osiedli

Szukając nowego mieszkania, bierzemy pod uwagę wiele czynników. W przeszłości skupialiśmy się głównie na lokalizacji i cenie. Obecnie, decydując się na wymarzone cztery ściany, coraz częściej zwracamy uwagę także na detale, które budują charakter miejsca i czynią je wyjątkowym. 

Autor: housemarket.pl 28 lutego 2020 14:44

Eksperci firmy Kompania Domowa przedstawiają trendy w projektowaniu inwestycji, mające rosnące znaczenie podczas wyboru mieszkania.

Biophilic design, czyli natura w inwestycjach mieszkaniowych

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Design „biofilny” to inaczej projektowanie i realizacja w zgodzie z ideą „biofilii”, którą można rozumieć jako wrodzoną potrzebę człowieka do bycia związku z naturą. Jest to odpowiedź na potrzeby tych, którzy, mieszkając w dużych aglomeracjach, mają niewiele okazji do kontaktu z przyrodą i większość czasu spędzają w zabudowanej przestrzeni. Dlatego też ideą biophilic design jest stworzenie namiastki natury w miejscach, gdzie większość z nas przebywa każdego dnia. Celem tych działań jest przede wszystkim pozytywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie.

- Biophilic design to trend, który ma coraz większe znaczenie dla projektantów, a także dla późniejszych najemców. W takim projektowaniu liczą się właściwie dobrane materiały budowlane, kolory czy elementy wystroju części wspólnych, które powinny nawiązywać do natury. Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych klientów, my także staramy się wprowadzać ideę designu biofilnego do naszych projektów. Przykładem może być Wolska Kamienica, w której stworzyliśmy specjalną zieloną przestrzeń dla mieszkańców. Znajduje się ona w łączniku między dwoma budynkami i dzięki przeszklonym ścianom daje możliwość podziwiania przyrody o każdej porze roku. Zadbaliśmy także o otoczenie kamienicy, sadząc wokół niej wiele roślin i kwiatów. Naszym celem było przede wszystkim sprawić, aby mieszkańcy nawet w centrum Warszawy byli otoczeni zielenią - mówi prezes zarządu Kompanii Domowej, Bogdan Żołnierzak.

Pozytywny wpływ biophilic design na człowieka potwierdzają także badania przeprowadzone przez Terrapin Bright Green. Badacze wykazali, że może on zredukować stres, zwiększyć kreatywność i jasność myślenia oraz przyspieszyć proces leczenia. Biorąc pod uwagę obecną urbanizację, takie dobroczynne działanie na nasz organizm jest bardzo ważne.

Elementy artystyczne związane z historią miejsca

Podczas wyboru mieszkania idealnego, klienci kierują się już nie tylko lokalizacją czy ceną, ale także designem i elementami wyróżniającymi inwestycję pośród innych. W tym celu deweloperzy coraz częściej wykorzystują instalacje artystyczne, których celem jest nie tylko przyciągnięcie uwagi, ale także nawiązanie do historii danego miejsca.

- Wykorzystanie dzieł sztuki w inwestycjach to kolejny ciekawy trend widoczny w obecnie realizowanych projektach. Dla Kompanii Domowej to nie tylko pomysł na wyróżnienie budynku, ale przede wszystkim nawiązanie do historii lokalizacji, w którym inwestycja się znajduje. Korytarze Wolskiej Kamienicy zdobi kilkadziesiąt oryginalnych akwareli uwieczniających historyczne miejsca dzielnicy, które wraz z innymi elementami wystroju tworzą niepowtarzalny klimat. Projektując zaś Kompas Targówek, staraliśmy się nawiązać do przeszłości dzielnicy, na terenie której kiedyś mieszkali m.in. kolejarze i tramwajarze - grupa, która szczyciła się hodowlą największej ilości gołębi. Dlatego też na inwestycji pojawił się mural wpisujący się w te dawne tradycje Targówka – mówi Bogdan Żołnierzak.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.