PARTNER PORTALU

Zmieniają się zasady gry. Deweloperzy korzystają z alternatywnych kanałów sprzedaży

W obecnej sytuacji wygrają firmy z dobrze przygotowaną procedurą cyfrową i ofertą w sieci. Wiele z nich właśnie ją dopracowuje, są nawet przygotowane całkowicie internetowe modele transakcyjne z pokazaniem nieruchomości włącznie. Obserwujemy też wzmożony ruch i podniesienie nakładów na działania e-marketingowe.

Autor: housemarket.pl 20 marca 2020 15:17

Deweloperzy nie musieli się zbytnio starać o pozyskiwanie klientów, ponieważ popyt był duży. Skupiano się głównie na standardowych narzędziach marketingowych i to najczęściej pozwalało osiągnąć planowany poziom sprzedaży.

Łańcuch firm związanych z rynkiem mieszkaniowym jest bardzo długi i ważny dla gospodarki. Prócz firm deweloperskich, budowlanych (wykonawcy), agencji nieruchomości, są też finansujące instytucje takie jak banki, ubezpieczyciele, firmy transportowe czy produkujące materiały budowlane.

Ostatnie tygodnie i zmiany wywołane epidemią koronawirusa spowodowały powstanie nowej grupy docelowej na rynku sprzedaży nieruchomości. Agencja Core PR, prowadząc od ponad dwóch dekad wsparcie sprzedaży dla największych deweloperów i agencji nieruchomości, pamięta trudne czasy kiedy nakłady marketingowe musiały być o wiele wyższe, a kilka ofert walczyło o tego samego klienta. Teraz ponownie dostrzegamy początek tego procesu.

Na rynku pierwotnym nie spodziewałbym się spadku cen, podobnie jak na rynkach azjatyckich, na których popyt był tak duży, że po okresie praktycznie całkowitego zastoju w lutym rynki już mocno odżyły. Tu kryzys konsumentów bardziej przełoży się na zmniejszenie liczby nabywców zainteresowanych ofertami, jednak wysoki popyt, który jak dotąd zapewniał kilku chętnych na nowy lokal, teraz zostanie mocno zmniejszony, a o klienta zaczną mocno walczyć wszyscy deweloperzy. Pamiętajmy , że w niestabilnych czasach nieruchomości, a przede wszystkim grunty, zawsze były dobrą lokatą. Także i teraz widać już wyraźny wzrost zainteresowania ofertami i zakupem. Deweloperzy też mogą zmniejszyć podaż, nie otwierając znacząco portfela nowych dużych inwestycji, co wcale nie byłoby dobre dla gospodarki.

Wysyp okazji w pierwszym okresie raczej pojawi się na rynku wtórnym, gdzie poprzez zaistniałą sytuację będziemy bardziej skłonni do „okazji”, aby zareagować na naszą bieżącą sytuację. Ten przejściowy okres może przynieść transakcje po niższych cenach.

Ruch przeszedł do internetu

Już teraz widać przeniesienie się konsumentów do sieci. Średnio decyzja o zakupie nieruchomości trwa od 4 do 6 miesięcy. Obecnie z powodu wielu czynników (obawa przed wychodzeniem z domu, zamknięte urzędy, kwarantanna) obserwujemy zmianę zachowań konsumenckich w kierunku online. Potencjalni kupujący weryfikują oferty w sieci, aby się przygotować i wykorzystać czas. Tak było też w wielu krajach Azji, gdzie na miesiąc praktycznie zamknięto biura sprzedaży i agencje nieruchomości. 

W obecnej sytuacji wygrają firmy z dobrze przygotowaną procedurą cyfrową i ofertą w sieci. Wiele z nich właśnie ją dopracowuje, są nawet przygotowane całkowicie internetowe modele transakcyjne z pokazaniem nieruchomości włącznie. Obserwujemy też wzmożony ruch i podniesienie nakładów na działania e-marketingowe. Samo to okaże się o tyle nieskuteczne, że na działania reklamowe i dotarcie z ofertą w tym samym czasie zdecyduje się wiele firm, co podniesie koszt dotarcia. Klienci nie oczekują zasypania ich dużą ilością ofert, ale szukają takich, które są dla nich uszyte na miarę i dostosowane do jego aktualnej sytuacji. Powielanie działań marketingowych przez większość firm nie da oczekiwanych efektów sprzedażowych.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.