4 najczęściej zadawane pytania do architektów wnętrz

O co klienci najczęściej pytają architektów wnętrz w procesie projektowym i jak wygląda ten proces?

Autor: Housemarket.pl 14 lipca 2021 14:35

Jak zacząć współpracę?

Pierwsza rozmowa z projektantem dotyczy suchych danych. Należy poinformować go, ile wynosi metraż mieszkania, jak wygląda jego stan deweloperski oraz jaki budżet zamierzamy przeznaczyć na urządzenie mieszkania. Na tym etapie warto też przeprowadzić ogólną rozmowę o naszych gustach i preferencjach, co do stylu, w jakim ma zostać urządzone mieszkanie. W tym momencie często pada pytanie, co dostajemy w projekcie, w przypadku gdy zdecydujemy się na współpracę. Często jest to uzależnione od oferty danej firmy, ale projekty można podzielić na wykonawcze, koncepcyjne i poradę projektową. Czym to się różni? Projekt koncepcyjny skupia się na wizualnym aspekcie aranżacji, bez wchodzenia w techniczne szczegóły. Dostajemy od projektanta wizualizacje, jak będzie wyglądało gotowe wnętrze. Projekt wykonawczy jest bardziej kompletny i zawiera już szczegóły dotyczące wymiarowania oraz techniczną specyfikację. W takim projekcie dostajemy rysunki techniczne, które dokładnie odwzorowują projekt, na podstawie którego później pracuje ekipa budowlana oraz wizualizacje, które pomogą nam zobaczyć, jak będzie wyglądało nasze mieszkanie. Porada słowna jest często usługą jednorazową, a nie dłuższą współpracą. Polega bardziej na doradzeniu komuś niż projektowaniu w programie graficznym. Nie są to sztywne ramy, więc warto zapytać projektanta o to, gdzie on dokładnie stawia granice między projektami. Po wstępnych rozmowach można poprosić o czas na zastanowienie się, a następnie podpisać umowę.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ile trwa wykończenie mieszkania?

Kolejnym i chyba najważniejszym, jak i najpopularniejszym zagadnieniem, o które pytają klienci, jest czas, a dokładniej „jak długo trzeba czekać”. Ile trwa współpraca z projektantem? Najlepiej, jeśli podejmiemy ją na pięć miesięcy przed tym, zanim wejdzie ekipa wykończeniowa. Minimalny czas, jaki potrzebujemy na tego typu współpracę, aby przebiegła gładko i nie nerwowo to trzy miesiące. Skąd wynikają tak długie terminy? Głównie jest to uwarunkowane oczekiwaniem na elementy wykończeniowe. Czasem trwa to aż dwa miesiące. Czy w takim razie oznacza to, że im wcześniej podejmiemy współpracę, tym lepiej? Też niekoniecznie. Wizualizacja wnętrz bazuje na konkretnych produktach ze sklepów – meblach, dekoracjach i elementach wykończeniowych. W momencie, gdy długo będziemy z tym zwlekać, może się okazać, że wybranych przez nas produktów po prostu nie ma już na stanie w sklepie. Samo zrobienie wizualizacji, to od momentu podpisania umowy ok. 2-3 tygodnie. Im większe mieszkanie, tym architekt musi poświęcić więcej czasu na ich wykonanie.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.