PARTNER PORTALU partner portalu

Forum Dobrego Designu: W biurze jak w domu

O organizacji przestrzeni do pracy i o tym, w jaki sposób rozwój technologii przyczynił się do mobilności miejsc pracy dyskutowali uczestnicy III Forum Dobrego Designu.

www.dobrzemieszkaj.pl

Autor: DobrzeMieszkaj.pl 11 grudnia 2015 16:10

Rozwój technologii zmienił strukturę pracy. Coraz częściej pracujemy zdalnie. Widać także, że chcemy, aby strefa pracy jak najbardziej przypominała dom. Ta granica coraz bardziej się zaciera. Rozwój technologii wpłynął również na sposób i jakość naszej pracy. Dzięki internetowi możemy pracować z ludźmi, którzy są bardzo oddaleni. Nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Można nawet mówić o globalnym rozwoju rynku pracy – powiedział Bogusław Barnaś, architekt, projektant, nauczyciel akademicki.

O zacieraniu się granic biuro-dom mówiła Katarzyna Zalass, współwłaścicielka jednego z pierwszych coworkingów w Polsce. Często mamy do czynienia z całkowitym zatarciem granicy między pracą a domem. Bywa tak, że człowiek kończy pracę o 3 nad ranem i nie wie czy jest jeszcze w pracy czy już w domu.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

O wyborze miejsca pracy mówił z kolei Jan Sukiennik, architekt, właściciel pracowni projektowej 307kilo: Wybór miejsca pracy zależy także od rodzaju pracy, którą wykonuję. Gdy akurat robię coś wymagającego skupienia staram się izolować i znaleźć jak najbardziej ciche i samotne miejsce. Gdy moje zajęcie wymaga kontaktu z innymi ludźmi, nie ma problemu, żeby pracować w kawiarni czy innym tego typu miejscu. Piotr Wełniak dodał natomiast, że praca indywidualna wymaga innych przestrzeni niż praca zespołowa. Generalizując, można pracować wszędzie. Moim zdaniem w interesie każdego właściciela sklepu, kawiarni czy innego tego typu miejsca jest to, by przebywali w nim ludzie. Jak najwięcej ludzi – podsumował Jan Sukiennik.

Widać wyraźnie, nawet na przykładzie zgromadzonych tu osób, że rośnie tendencja do pracy w domu. Jak zatem producenci mebli biurowych reagują na te dane? – zapytał moderator.

Pomimo tego, że te przestrzenie (biurowa i domowa) się przenikają, nas jako producenta obowiązują przepisy. Przepisy dotyczące przestrzeni biurowych są dużo bardziej restrykcyjne niż te odnoszące się do wyposażenia domu. Pomimo tego możemy stwierdzić, że na rynku jest coraz więcej „udomowionych” mebli biurowych, które do niedawna postrzegane były jako dość sztywne i formalne. Warto jednak pamiętać, że są one o wiele bardziej wytrzymałe i odporne na różnego rodzaju uszkodzenia – odpowiedziała Aleksandra Krawsz, marketing & PR manager, Kinnarps Polska.

Więcej na DobrzeMieszkaj.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.