PARTNER PORTALU partner portalu

Homestaging łazienki. Na co zwrócić uwagę?

Przed sprzedażą lub wynajmem mieszkania wcale nie musisz robić remontu generalnego łazienki. By zrobić wrażenie, czasem wystarczy lekkie odświeżenie wnętrza.

Autor: housemarket.pl 28 lipca 2020 16:10

Home staging to poprawianie wyglądu mieszkania przed jego sprzedażą czy wynajmem. Każdy z nas to zna: wystarczą kwiaty na stole i świeca zapachowa w recepcji, by zwykły gabinet kosmetyczny czy fryzjerski wydawał się wart wysokich cen. Na podobnej zasadzie potencjalni klienci podejmują decyzje podczas oglądania mieszkania. Na oglądaniu nieruchomości spędzą kilkanaście minut. W tym czasie będą oceniać właśnie wrażenie. Home staging łazienki skupia się na stworzeniu jak najlepszego. Jak to zrobić podpowiada CORAM DIY. 

Home staging: drobny ruch, duży efekt

Na początek uściślenie: nie chodzi o to, by ukrywać przed kupującym usterki. Warto jednak wykonać kilka prostych ruchów, dzięki którym łazienka zrobi z miejsca znacznie lepsze wrażenie. Najprostszy z nich to zamówienie profesjonalnej ekipy sprzątającej do gruntownego wyczyszczenia tego jednego pomieszczenia. Alternatywnie można zrobić to samemu w wolny weekend, skupiając się m.in. na czyszczeniu fug i uzupełnianiu jej ubytków.

Na szybko nie ma szans na wymianę wanien czy umywalek. Można jednak zamienić niemodną deskę klozetową na coś nowego. 

Jeśli biała zabudowa jest w niezłym stanie, ale słuchawkę prysznicową przydałoby się wymienić, warto wydać nieco więcej na porządny model.

Kwestia oświetlenia a atrakcyjność łazienki

Kolejny prosty trik to wymiana żarówek na jaśniejsze, a gdy to nie pomoże – zmiana klosza lub lampy. Ciemna łazienka z niemodnymi lampami sprawia ponure, zaniedbane wrażenie. Po gruntownym czyszczeniu dobre światło uwypukli efekt pracy. Jednym z trików jest wybieranie oświetlenia, w którym potencjalny kupujący czy najemca będą wyglądali korzystnie (w końcu będą się przeglądać w lustrze każdego dnia). 

Dodatki a home staging, czyli jak szybko zrobić wrażenie

Na koniec zadbaj o dodatki. Warto pozbyć się wszystkich wybrakowanych mebli czy nadgryzionych zębem czasu akcesoriów. Mydelniczka czy szczotka klozetowa kosztują naprawdę niewiele, a utrzymany w spójnym stylu zestaw z jednego kompletu robi znacznie lepsze wrażenie, niż przypadkowe sprzęty. 

 

 

 

 

Kwestia oświetlenia a atrakcyjność łazienki
Kolejny prosty trik to wymiana żarówek na jaśniejsze, a gdy to nie pomoże – zmiana klosza lub lampy. Ciemna łazienka z niemodnymi lampami sprawia ponure, zaniedbane wrażenie. Po gruntownym czyszczeniu dobre światło uwypukli efekt pracy. Jednym z trików jest wybieranie oświetlenia, w którym potencjalny kupujący czy najemca będą wyglądali korzystnie (w końcu będą się przeglądać w lustrze każdego dnia). Brak miejsca na dodatkową lampę nie powinien być problemem. Hollywoodzki efekt da lustro otoczone lampkami LED Tiger. Jeśli nad lustrem jest kilka centymetrów wolnej powierzchni, zamontuj panel świetlny Tiger Ancis.
Dodatki a home staging, czyli jak szybko zrobić wrażenie
Na koniec zadbaj o dodatki. Warto pozbyć się wszystkich wybrakowanych mebli czy nadgryzionych zębem czasu akcesoriów. Mydelniczka czy szczotka klozetowa kosztują naprawdę niewiele, a utrzymany w spójnym stylu zestaw z jednego kompletu robi znacznie lepsze wrażenie, niż przypadkowe sprzęty. Gotowe serie Conical czy Acero znajdziesz w katalogu Sealskin. Do tego dodaj łazienkowy kosz na śmieci Sealskin Cosmic. Łazienka wyda się kupującym bardziej praktyczna, a o to przecież też chodzi w home stagingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.