PARTNER PORTALU partner portalu

Wnętrze zaklęte w kadrze

Dobre zdjęcie wnętrz może zainspirować i pokazać pełnię możliwości danego wystroju. O szansę sfotografowania wnętrza warto zapytać inwestora już na etapie konstruowania umowy. Trafne opisanie wnętrza za pomocą zdjęć ma szansę zainspirować potencjalnych klientów, zachęcając ich do skorzystania z usługi projektowej. O roli wizualnego portfolio i tajnikach współpracy z profesjonalnym fotografem wnętrz opowiadają architekci z pracowni architektury wnętrz Decoroom.

Autor: housemarket.pl 13 lutego 2020 15:11

Głównym celem sesji fotograficznej jest stworzenie atrakcyjnej wizualnie dokumentacji prezentującej ukończony projekt. Pracownia architektury wnętrz Decoroom od początku swojej działalności przykłada ogromną wagę do profesjonalnego portfolio, które systematycznie wzbogaca kolejnymi sesjami zdjęciowymi mieszkań wykończonych pod klucz w pełnej aranżacji. Materiały te wykorzystywane są nie tylko na potrzeby wizualizacji oferty. Dzięki współpracy ze stylistą wnętrz i wyspecjalizowanym fotografem – Martą Behling ze studia Pion Poziom, za każdym razem prezentują pełne spektrum możliwości wnętrza, koncepcję architektów i ich kreatywność.

- Fotografuję wnętrza od prawie 8 lat. Bardzo cenię sobie stałe współprace i powracających klientów. Realizacje Decoroom fotografuję od 5 lat i za każdym razem mogę liczyć na rozwój na planie. Ta twórcza swoboda i zaufanie klienta owocują. Pracując z dużymi pracowniami czy magazynami wnętrzarskimi często mam możliwość dokumentowania wyjątkowych realizacji np. zjawiskowych apartamentów pokazowych Decoroom w Soho Factory czy sPlace. – dodaje fotografka współpracująca z Decoroom na stałe.

Największym wyzwaniem jest znalezienie świadomego artysty, który poprzez zdjęcia opowie piękną wizualną historię, oddając klimat i założenia projektu. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj umiejętność pokazania stylu życia i zainteresowań inwestorów lub wiodącej inspiracji.

Na planie

Fotograf wnętrz to osoba, która poprzez swój talent, wyczucie estetyki i wizualną wrażliwość, ma jak najlepiej przedstawić ukończoną realizację i efekt pracy architekta z inwestorem. Kompleksowe podejście do sesji zdjęciowych mieszkań, apartamentów czy innych nieruchomości na wynajem lub sprzedaż pozwalają zachować fotografowi i zleceniodawcy pełną kontrolę nad efektami, stąd ogromne znaczenie ma zarówno warsztat fotograficzny, jak i umiejętności stylizacyjne. Każdy projekt to odrębne wyzwanie, a same zdjęcia poprzedzają solidne przygotowania.

- Produkcja sesji zdjęciowej zaczyna się na długo przed rozpoczęciem dnia zdjęciowego. Proces zaczynam od dokładnej analizy wnętrza po podstawie zdjęć wglądowych, a następnie opracowania koncepcji stylizacji. Ten etap produkcji sesji wnętrzarskiej jest dość istotny - kilka dobrze skomponowanych dodatków podkreśla charakter projektu i mieszkanie robi się przez to jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie. – opisuje Marta.

Duże znaczenie ma wstępne dopasowanie metody fotografowania i sprzętu do samej przestrzeni i zastanych warunków. Każda sesja zdjęciowa składa się z przygotowania pomieszczenia, jego stylizacji, doboru oświetlenia, a później wyselekcjonowania najlepszych kadrów oraz kompletnej postprodukcji zdjęć. Istotnym aspektem produkcji sesji wnętrzarskich jest podkreślenie walorów przestrzeni i jej najciekawszych elementów. Tutaj uwaga skupia się na uchwyceniu proporcji wnętrza i znajdujących się w nim obiektów z odwzorowaniem kolorów, faktur i materiałów.

-Dla mnie sesja zdjęciowa, nie jest wyłącznie komercyjną dokumentacją wnętrza, a przede wszystkim cyklem fotograficznym. Zdjęcia mają ze sobą współgrać i opowiadać spójną historię – w tym także pomaga kolor. – podkreśla Marta Behling.

Pstryk! Dodatkowe korzyści

Już na samym wstępie warto pamiętać, że dobrej jakości materiał zdjęciowy z ciekawie zaplanowanymi kadrami, z pewnością zainteresuje prasę branżową a nawet media lifestyle. Publikacja w prasie lub na poczytnych portalach o określonej renomie to doskonały sposób, by zaprezentować swoją pracę szerokiemu gronu odbiorców i potencjalnym klientom. Poprzez ciekawie zaaranżowane zdjęcia przybliżamy czytelnikom bieżące trendy, inspirujemy, ale przede wszystkim przybliżamy sylwetkę danego architekta czy studia projektowego, dbając o jego określony wizerunek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.